Draadloos thuis netwerk werkt niet meer na aanpassingen voor werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raymond31

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Hallo,

op mijn werk is er een nieuw netwerk in de lucht. Nu heb ik deze draadloze internetverbinding moeten toevoegen op mijn laptop. Hierdoor heb ik wat instellingen moeten aanpassen. De volgende stappen heb ik moeten doorlopen (vanaf het scherm van draadloze internetverbinding)
1. Ga naar Toevoegen en vul de volgende gegevens in:
2. Bij SSID Network name: eduroam
3. Nework Authentication moet op WPA2 staan of WPA als je geen WPA2 kunt kiezen.
4. Data encryption moet op AES staan.
5. Ga naar het tabblad Athentication en zet hier bij EAP type: Protected EAP (PEAP)
6. Vink “Als computer verifiëren als er computer informatie beschikbaar is” Uit
7. Vink “Als gast verifiëren als er geen informatie over de gebruiker of computer bestaat” Uit
8. Klik op Eigenschappen en vink bij Vertrouwde certificeringsinstaties die basiscertificaten uitreiken “GTE CyberTrust Global Root” aan.
9. selecteer een verificatiemethode: Secured password (EAP-MSCHAP v2)
10. Klik op Configureren en vink hier Automatisch mijn windows-aanmeldingsnaam en –wachtwoord gebruiken uit.
11. Maak nu een verbinding met draadloze network eduroam
12. Als er rechtsonder zoals hieronder weergegeven een ballon verschijnt klik hierop en vul de volgende gegevens in: (mijn inloggegevens)

Nadat ik bovenstaande stappen had doorlopen kon ik op het draadloos netwerk. Echter sinds ik deze stappen heb doorlopen kan ik op mijn netwerk thuis niet meer inloggen. Het draadloos netwerk kan ik nog wel vinden, maar geen verbinding meer mee maken. Kan iemand mij helpen om te zorgen dat ik dit wel kan? Opmerking: Mijn laptop is niet de 'hoofdcomputer' maar was aangesloten op het netwerk 'THUIS'. Hieronder staat nog extra informatie van mijn thuis netwerk:
KPN Experia BOX, Thomson ST 780 WL
Op dit apparaat staat verder nog een WEP(hex) code die gelijk is aan de code WPA PSK die eronder staat. Verder staat er achter de netwerknaam die ik dus wel kon vinden maar geen verbinding mee kon maken (WPA2)

Alvast bedankt!

Je moet je laptop zodanig instellen, dat die met twee verschillende netwerken contact mag leggen, je netwerk op kantoor en je netwerk thuis.

Stappen 5 t/m 9 zorgen voor de problemen thuis.

Ik zal de netwerkbeheerder van je werk om hulp vragen, wat je hoe moet instellen.:thumb:

Het is gelukt, bij opstarten internet explorer moest ik wat wat cijfers invoeren, toen kwam ik die me modem terecht, en die kan je automatisch me instellingen laten aanpassen! In ieder geval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan