Hallo,
Ik zou graag een thuisnetwerk opstellen:
Toestellen:
D-Link Wireless G Adsl2/2+Router Kit (DSL-G624T)
http://www.dlink.be/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVoF5g6ltbNlwaaFp6DQoHDrrzC9D94oLANni
PC met Windows XP
Laptop met Windows Vista
Ik heb de bovenstaande "modem/Router" al gebruikt om gewoon met de PC draadloos op internet te gaan.
De laptop is er onlangs bijgekomen en die zou ik nu ook draadloos op internet willen laten werken.
De laptop is al op internet aangesloten en werkt perfect.
Op de PC is nu het draadloos netwerk van de router (D-Link) te zien en hij maakt verbinding maar met beperkte toegang (volgens de helpfunctie komt dit omdat er geen Netwerkadres is toegevoegd aan de PC). Ik kan dus niet op internet via de PC...
Is er iets dat ik over het hoofd gezien heb, of verkeerd gedaan heb?
Het is gewoon de bedoeling om met beide toestellen (PC en Laptop) verbinding te hebben met het internet.
Ook zou het fijn zijn als ik beide PC's kan "aansluiten" op een printer.
Is er iemand die me kan zeggen hoe ik het probleem kan oplossen?
Alast enorm bedankt :thumb:
Coen
Ik zou graag een thuisnetwerk opstellen:
Toestellen:
D-Link Wireless G Adsl2/2+Router Kit (DSL-G624T)
http://www.dlink.be/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVoF5g6ltbNlwaaFp6DQoHDrrzC9D94oLANni
PC met Windows XP
Laptop met Windows Vista
Ik heb de bovenstaande "modem/Router" al gebruikt om gewoon met de PC draadloos op internet te gaan.
De laptop is er onlangs bijgekomen en die zou ik nu ook draadloos op internet willen laten werken.
De laptop is al op internet aangesloten en werkt perfect.
Op de PC is nu het draadloos netwerk van de router (D-Link) te zien en hij maakt verbinding maar met beperkte toegang (volgens de helpfunctie komt dit omdat er geen Netwerkadres is toegevoegd aan de PC). Ik kan dus niet op internet via de PC...
Is er iets dat ik over het hoofd gezien heb, of verkeerd gedaan heb?
Het is gewoon de bedoeling om met beide toestellen (PC en Laptop) verbinding te hebben met het internet.
Ook zou het fijn zijn als ik beide PC's kan "aansluiten" op een printer.
Is er iemand die me kan zeggen hoe ik het probleem kan oplossen?
Alast enorm bedankt :thumb:
Coen