Draadloos thuisnetwerk (met internet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comte

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo,

Ik zou graag een thuisnetwerk opstellen:
Toestellen:

D-Link Wireless G Adsl2/2+Router Kit (DSL-G624T)
http://www.dlink.be/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVoF5g6ltbNlwaaFp6DQoHDrrzC9D94oLANni
PC met Windows XP
Laptop met Windows Vista

Ik heb de bovenstaande "modem/Router" al gebruikt om gewoon met de PC draadloos op internet te gaan.
De laptop is er onlangs bijgekomen en die zou ik nu ook draadloos op internet willen laten werken.

De laptop is al op internet aangesloten en werkt perfect.
Op de PC is nu het draadloos netwerk van de router (D-Link) te zien en hij maakt verbinding maar met beperkte toegang (volgens de helpfunctie komt dit omdat er geen Netwerkadres is toegevoegd aan de PC). Ik kan dus niet op internet via de PC...

Is er iets dat ik over het hoofd gezien heb, of verkeerd gedaan heb?

Het is gewoon de bedoeling om met beide toestellen (PC en Laptop) verbinding te hebben met het internet.
Ook zou het fijn zijn als ik beide PC's kan "aansluiten" op een printer.

Is er iemand die me kan zeggen hoe ik het probleem kan oplossen?

Alast enorm bedankt :thumb:

Coen

beperkte toegang.
toch even voor de zekerheid stap voor stap.

open je command box via >start > uitvoeren en type hierin cmd

doe dan een ipconfig /renew, en ipconfig /all
Hij zou nu moeten laten zien welk ip adres hij heeft gekregen.

zou kunnen dat je hem ooit een statisch ip adres hebt gegeven of zo?

Bedankt voor je snelle reactie

Ik heb gedaan wat je gezegd hebt, en ik heb wel een IP-adres op mijn PC
Wat moet ik nu met dit IP-adres doen? En is dit hetzelfde als een netwerkadres?

Ik vind het vreemd omdat ik daarvoor wel met de PC op internet kan, en nu - na de laptop aan te sluiten - dit niet meer kan...

Alvast bedankt

kun je hem geven?
iets van 192....
of 10....
zodra het afwijkt van iets dat start als 192 of 10... of 172. (of 169 ;-) ) niet hier neerzetten. De 3 eerder genoemde beginadressen zijn private adressen. die kunnen wij als lezer niet benaderen.

Laatst bewerkt:
Het begint idd met 169:
169.254.74.136

Moet ik daar iets mee doen
(Dit heb ik gevonden op de PC (waar internet niet op werkt)

Het zou kunnen dat ik het ooit heb ingesteld als statisch... Is dit niet goed? Hoe zou ik dat dan evt kunnen uitschakelen?

Alvast bedankt!

kijk eens aan!
169 is toevallig weer het automated nog iets gedoe.
Dat geeft de pc zichzelf als hij staat op 'ip-adres van dhcpserver' en hij krijgt geen verbinding.
169. is ook niet routeerbaar dus vanaf buiten kunnen we je ook niet lastigvallen :P

mogelijke problemen:
- client krijgt geen toegang tot de router omdat er niet is voldaan aan de beveiligingseisen (preshared keys ,web etc.)
-storing in de netwerkkaart?
-mogelijk heb je op de router aangegeven dat slechts 1 client aangelogd kan worden met specifiek adres?

meerdere wegen leiden naar rome.. (zucht, begin langdradig te worden, tijd voor avondeten)
bekijk je instellingen van je router eens. dhcp server ingeschakeld? beveiliging ? mac-adres beveiliging ingesteld?

moet niet nodig zijn het volgende maar:
voor de zekerheid, op je desktop staan netwerkinstellingen als automatishc ip adres verkrijgen?
wat voor ip-adres krijgt je laptop? bij toeval dezelfde die ooit je desktop kreeg voordat jij de laptop installeerde?

Is beetje mistig bij dichte mist.
Moet eerst ipconfig/release en dan ipconfig/renew doen

ach ja....

stap 1 overgeslagen :love:

avondeten he! ;-)

*hoopt stiekum toch wel een beetje dat dat niet de oplossing is maar anderzijds wel. *

Laatst bewerkt:
Eerst en vooral, smakelijk!

De huidige DHCP - instellingen van de router zijn te vinden op de afbeelding hieronder.

Het IPv4-adres... 192.168.1.2. Wat op het laatste cijfer na gelijk is aan het adres van de Router

Zoals je misschien wel al gemerkt hebt, ken ik van netwerken zelf niet echt zo veel...

Alvast bedankt voor de hulp

PS als het eenvoudiger is, mag u me ook steeds een mail sturen

Laatst bewerkt:
misschien handig maar daarmee kan ik het risico lopen dat ik anderen ontneem om te reageren en een goed gevoel te krijgen ;-)

ik weet het eigenlijk even niet.

oh, bedankt :-)
je kunt natuurlijk wel je client pc tijdelijk een statisch ip adres geven
192.168.1.5 bijvoorbeeld
255.255.255.0 als subnet
192.168.1.1 als gateway ( dit is dus de router)

kijk eens of je dan wel kunt pingen. het is niet de oplossing zoals die hoort als het werkt, maar kunnen we weer wat wegstrepen.

[offtopic]
is iedereen nu aan het eten ofzo? Battlestar Galactica komt pas morgenavond op, stil in dit topic! ik geloof nl dat ik iets in dit probleem over het hoofd zie.
[end /offtopic]

Beste,

Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit van "Battlestar Galactica" gehoord, en misschien is dat maar het beste ;)

Zoals gezegd, ben ik niet zo erg op de hoogte van netwerken en Ip-adressen, dus zou het mogelijk zijn om kort (maar krachtig) uit te leggen hoe ik die Ip-adressen en zo instel (statisch maak en zo...?)
En wat is pingen? En hoe doe je dat dan...? :$

Mijn eeuwige dankbaarheid zal dan ook uw richting uitgaan ;)

Beste,

enorm bedankt voor uw energie en tijd!
Ik heb vannacht in een of andere bui van "ik verwijder alles, en begin op nieuw" alle netwerken en verbindingen van de PC en Laptop verwijderd.
En alles opnieuw opgestart, netwerk laten zoeken en aanmelden en al de rest (wat ik de vorige keer ook gedaan heb)
En raar maar waar, het is gelukt!
Ik heb een netwerk!

Ik heb zelfs al een netwerkprinter kunnen toevoegen. - Voor mij al science-Fiction genoeg :D .

Nogmaals bedankt voor uw hulp en misschien tot nogmaals!

Met vriendelijke groeten,

Comte

hihi..
Fantastisch..
Gewoon alles wegdonderen en nog eens proberen en hij doet het. :p

graag gedaan hoor! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan