Draadloos thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
Berichten
431
hallo allemaal,

heb een vraagje hoe ik kan tussen mij desktop pc en de laptop een draadloze verbinding mken,

om bijvoorbeeld de printer te delen en bestanden naar elkaar toe over te zenden.

Ik heb ze wel allebij via de draaloze router op het internet lopen, de laptop draadloos en de desktop pc via een utp kabel naar de router.

mijn router is linksys wrt 54 g

Alvast bedankt
 
Hieronder een oud bericht van mij dat ik in dit forum ooit geplaatst heb.

Ga als volgt te werk:

1) Rechtsklik 'Deze computer'
('Deze computer' vind je op het het bureaublad of via Start)
2) Klik op Eigenschappen.
3) Klik op het tabblad Computernaam.

Via bovenstaande 3 stappen vergelijk je de naam v.d. Werkgroep van beide pc's. Wanneer ze niet dezelfde naam hebben, dan kun je dit middels de knop Wijzigen veranderen. Normaliter is de naam v.d. werkgroep al standaard: werkgroep

4) Dubbelklik 'Deze computer'
5) Rechtsklik op 'Lokaal station (C'
(Dit is je hardeschijf)
6) Klik op 'Delen en beveiliging'
7) Klik op het tabblad 'Delen'
8) Het middelste vierkantje(van deze map een gedeelde netwerkmap maken) moet geselecteerd zijn.
9) Klik op OK

Herhaal de stappen 4 t/m 9 op de andere computer

10) Rechtsklik op het pc-icoontje(rechtsonder v.h. beeldscherm) van je verbinding.
11) Klik op Status.
12) Klik op Eigenschappen.
13) Selecteer de 2 vierkantjes.
(Client voor Microsoft-netwerken en bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken)
14 Klik op OK en Sluiten.

Herhaal de stappen 10 t/m 14 voor de andere pc.

Dennis
 
Hallo Denis,


bedankt voor de reactie maar helaas het werkt niet want ik zie op de taakbalk niet e schermpjes staan dus helass niet gelukt

groetjes rene
 
Geplaatst door Wilie wortel
bedoelde ddie schermpjes waar jij het over had
Onder punt 10 misschien? Dus deze "10) Rechtsklik op het pc-icoontje(rechtsonder v.h. beeldscherm) van je verbinding"?

Dennis.
 
ik zie nu wel 2 schermpjes op de taakbalk staan met een geel uitroepteken erin, en als ik de desktop vind op de laptop geeft hij geen toegang geweigerd
 
Hij doet het nu wel maar niet zoals ik had verwacht had de bedoeling was om het geheel draadloos te krijgen maar nu heb ik een crosslink kabel er tussen isn gezegt en het werkt wel maar toch bedankt
 
Geplaatst door Wilie wortel
ik zie nu wel 2 schermpjes op de taakbalk staan met een geel uitroepteken erin,
Sorry, zo'n geel uitroepteken op de taakbalk ken ik niet, althans nog nooit eerder gezien. Maar ik denk, dat dat een icoontje van je andere netwerkkaart is die verder geen dienst doet, omdat je met die andere netwerkkaart al een internetverbinding hebt.
Geplaatst door Wilie wortel

en als ik de desktop vind op de laptop geeft hij geen toegang geweigerd
Dan is de door mij eerder beschreven stappen nog niet in zijn geheel uitgevoerd.

Dennis.
 
Geplaatst door Wilie wortel
Hij doet het nu wel maar niet zoals ik had verwacht had de bedoeling was om het geheel draadloos te krijgen
Ik doe het ook draadloos.
Geplaatst door Wilie wortel

maar nu heb ik een crosslink kabel er tussen isn gezegt en het werkt wel maar toch bedankt
Met een cross-cable werkt het altijd wel probleemloos, dat is ook de makkelijkste manier.

Toch ben ik wel blij voor jou, dat je de resources van de desktop en de laptop nu kunt sharen.

Dennis.
 
Ik ga er toch een exper bij halen want ik wil alles draadloos kunnen doen en ik kan ook niet zomaar mijn computernaam veranderen want dan heb ik nergens meer internet op.

en ik denk dat je voor een thuisnetwerk een router nodig heb maar toch bedankt
 
Helaas is het niet mogelijk om een gewone printer draadloos te delen. Hiervoor moet je printer ook draadloos beschikbaar zijn. Bestanden delen kan wel.

Dit delen moet je instellen in de setup van je router. Op de CD die je bij je Linksys router gekregen hebt, staan een PDF bestandje. Hierin staat precies beschreven hoe je een netwerkje aan kan leggen.
 
bedankt maar ik heb het al ik kan de gewone printer die via een kabel op desktop pc gebruik voor de laptop en als draadloos maar toch bedakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan