Draadloos toetsenbord niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi,

ik heb een Microsoft Natural Wireless Ergonomic Keyboard 7000. Hij heeft altijd goed gewerkt, maar ik had laatst een lan-party en toen heb ik mijn pc losgekoppeld en vervoerd. Toen ik bij de lan-party alles weer aansloot werkte het toetsenbord nog, maar toen ik 'snachts thuiskwam werd hij niet meer herkend.

Wanneer ik de Bluetooth ontvanger van microsoft inplug krijg ik geen reactie van mijn pc dat er iets ingeplugged wordt. Wanneer ik de ontvanger in mijn usb hub inplug blijft het lampje van de hub uit.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik het op kan lossen?

Ik heb windows Vista 64 bit.

groeten

wilbert

Hoi,
werken andere apparaten wél op de hub? Heb je al eens geprobeerd zonder de hub? Andere poort geprobeerd?

ja, als ik een ander apparaat inplug in de hub werkt dat wel gewoon. Ik heb hem in elke usb poort geprobeerd, maar zonder succes.

Kijk eens bij apparaatbeheer>toetsenborden>eigenschappen wat daar over de status v.h. apparaat staat.

Laatst bewerkt:
Bij apparaatbeheer staan bij toetsenborden 2 dingen: HID-toetsenbordapparaat en standaard-PS/2-toetsenbord (mijn reserver toetsenbord). Beide werken correct.
Mijn wireless toetsenbord staat er niet tussen (tenzij dat de 'HID' is, maar ik geloof van niet).

als ik de software van mijn toetsenbord (intellitype) open dan staat daar "no microsoft usb keyboard detected."

HID= Human Interface Device dus is dat je toetsenbord.
Wat je kunt doen is het stuurprogramma te verwijderen, herstarten en als het goed is wordt het stuurprogramma door Windows weer opnieuw geïnstalleerd. Kijk of dat je probleem oplost.

HID= Human Interface Device dus is dat je toetsenbord.
Wat je kunt doen is het stuurprogramma te verwijderen, herstarten en als het goed is wordt het stuurprogramma door Windows weer opnieuw geïnstalleerd. Kijk of dat je probleem oplost.

ik ga het proberen. Fingers crossed.

heb het geprobeerd, maar het heeft niet geholpen. HID-Toetsenbordapparaat staat weer terug in het lijstje en mijn toetsenbord wordt nog steeds niet herkend.

Normaal als ik iets inplug hoor ik zo'n geluidje dat aangeeft dat je nieuwe hardware hebt ingeplugged. Wanneer ik de wireless-ontvanger van mijn toetsenbord inplug hoor je dat niet.

Klik onder beeld op "verborgen apparaten weergeven" en kijk bij Human Interface-apparaten (HID) of ze allemaal correct werken.
Als dat niet helpt, dan weet ik het ook ff niet meer. :o
Kijk of je met deze software (gratis) verderkomt.
De uitleg weet ik momenteel niet zo 1-2-3 uit mijn hoofd, maar hiermee kun je problemen oplossen wat usb-devices betreft.
Evt. via het register (rechtsklik op het device voor de opties), maar dan moet je daar wel een beetje vertrouwd mee zijn.
Heb daar zelf, in het verleden, verschillende problemen mee opgelost.

Laatst bewerkt:
thnx, verborgen apparaten weergeven liet niets nieuws zien onder toetsenbord en onder usb. Ik ben nu de software die je aanraadde aan het checken.

Het is al laat en het is al een tijdje geleden dat ik die software heb gebruikt, maar als ik het voor me heb weet ik wel wat te doen.
Als je het niet erg vindt stop ik voor vandaag en kunnen we evt. straks weer verder.
Dan zal ik me er weer eens in verdiepen en vinden we hopelijk de oplossing.

Laatst bewerkt:
Als ik een willekeurig iets uit- of inplug in de hub dan zie ik in die software verschijnen dat ik op dat tijdstip iets in of uit heb geplugged. Wanneer ik de reciever van mijn toetsenbord inplug zie ik dat echter niet. Ik vrees dat de reciever zelf misschien stuk is. Kga morgen wel even langs paradigit om te kijken of het (betaalbaar) te vervangen is

Ja, dat kan natuurlijk ook. Op zo'n Lan-party kan vanalles gebeuren. :D Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Graag gedaan hoor! Geef nog ff feedback!

Laatst bewerkt:
In deze topic spreek je over hetzelfde probleem met een andere device.
Denk dat je het probleem moet zoeken op je pc zelf en niet bij de aangesloten apparatuur.

er is wel een verschil tussen de 2 apparaten. Wanneer ik het midi-keyboard inplug krijgt mijn pc wel een signaal dat er hardware gewijzigd is, maar geeft vervolgens de melding dat het niet herkend is. Wanneer ik de reciever van mijn toetsenbord inplug gebeurd er helemaal niets.

ik neem ze alletwee wel mee naar mijn broer komend weekend, kijken of ze op zijn computer misschien wel herkend worden

Je kan bijv. met usbdeview proberen de lijst met alle aangesloten apparaten te wissen.
Herstart dan de pc en sluit de apparatuur nog eens aan.

bedoel je alles selecteren en dan op afkoppelen drukken? Of de-activeren of de-installeren? alleen de lijst wissen zie ik nergens staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan