Draadloos toetsenbord...

Status
Niet open voor verdere reacties.

_Enemico_

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Hoi... Ik wil m`n pc ff formatteren maar kan XP niet via de cd opstarten... Ik kan met m`n draadloos toetsenbord niet in dos typen...

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen...

BVD Dion

Even ouderwets

Even een gewoon toetsenbord pakken.

Overigens heb jij een Bluetooth

Eric.

P.S. Heb je al in je bios the boot sequence aangepast ? Dan zou hij het toch moeten doen.

Heb alleen dit toetsenbord... En nee...

Is er geen andere moegelijkheid... Zo niet koop ik zo wel ff een nieuwe met draad... Die dingen zijn toch niet zo duur...???

Ik heb first boot device is nu de cd-rom als je dat bedoelt... In de bios kan ik ook wel met m`n toetsenbord werken...

En toch wil hij niet

Dus je CD is het eerste boot device, heb je er misschien twee en zoekt hij op de andere.

Want hij hoort van CD te kunnen booten.

Zet anders je HD eens uit bij boot sequence.

Als hij het wel in je Bios doet, dan begrijp ik niet waarom hij het niet in dos zou doen.

Ook niet met [F8] en dan opdrachtprompt.

Eric.

Jah heb de cd rom op 1st staan... Hij zegt ook druk op een toets om vanaf cd te starten maar kan drukken wat ik wil maar er gebeurt niets...

Heb nu 1st, 2nd en 3rd op cdrom gezet en op knoppen geramd en op f8 gedrukt maar hij start gewoon op zonder dat dat ik in dos kom om te formatten...

Sorry dat ik er even niet was

Rammen helpt niet, rennies wel

Als je tijdens het opstarten van windows (dus direct na Post) (mag ook tijdens) op [F8] drukt krijg je dat scherm waarin je veilige modus kunt kiezen. daar staat ook opdrachtprompt.

Eric.

P.S. ben nu weer een tijdje weg.:o

Laatst bewerkt:
Sorry niet opgelet.

Als het waar is dat hij je toetsenbord niet ziet tijdens Post, dan kun je niet van CD starten en ook niet in het [F8] scherm komen.

Vergeef mij mijne lompheid.

Eric.

Een draadloos toetsenbord, aangesloten op de PS/2 poort, zou gewoon moeten werken in DOS.
Als het aangesloten is op de USB zal je in de bios 'USB legacy support' op enabled moeten zetten.

Hallo maestro

Maar als legacy niet enabled is doet hij het toch ook niet in Windows, of zeg ik nu iets doms.

Eric.

Legacy is juist bedoelt om met oude applicaties (DOS dus) moderne harware aan te kunnen sturen. Het toetsenbord zal prima werken in windows als legacy support niet aan staat.

Als voorbeeld een stukje uit de HP faq:
Legacy USB Support

Legacy USB support provides USB functionality in environments where there normally is not USB support. Specifically, HP provides legacy USB functionality at:
Power On Self Test (POST)
ROM-Based Setup Utility (RBSU)
Diagnostics
Environments which do not support USB natively

Zie ook http://burks.bton.ac.uk/burks/foldoc/91/65.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan