Draadloos valt uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Visus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Visus

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Na het opstarten detecteert mijn Asus A7 laptop meerdere draadloze netwerken waaronder mijn Experiabox. Op enig moment (soms na enkele minuten, soms langer) valt mijn draadloze verbinding uit (ook tijdens het internetten) en zie ik "Verbonden met beperkte toegang". De PC detecteert dan ook geen enkel ander draadloos netwerk in de buurt meer, ook niet als ik de laptop naast de experiabox zet. Bedraad werkt alles. Wat kan er aan de hand zijn?

Gokjes : (interne) antenne -te- zwak door: defect / laptop staat op verkeerde locatie? (Al zou die staande naast de box iig signaal moeten krijgen......)

Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan de lokatie van de laptop. Ik denk ook aan een defect aan de interne antenne. Raar is dat de pc bij opnieuw opstarten wel weer alle draadloze netwerken kan vinden maar dat die op enig moment allemaal weg zijn. Maar wat is dan "verbonden met beperkte toegang"? Hij geeft dan nog wel aan dat het signaal uitstekend is.

Het lokale netwerk, m.a.w. hij vindt wél het MS_home netwerk, maar hij kan niet naar "buiten", naar het w w w .

Het kan dus ook zijn dat het wireless gedeelte van de BOX defect is.

De meeste hebben ook een utp aansluiting, maak de verbinding eens bedraad en kijk dan eens of je naar "buiten" mag.

Zoals ik in mijn vraag al stelde werkt bedraad alles prima. Omdat mijn laptop op een gegeven moment alle draadloze netwerken bij mij in de buurt kwijt is ga ik er van uit dat het niet aan de experiabox ligt maar aan mijn PC. Als mijn experiabox defect is zou de pc de andere draadloze netwerken in de buurt nog steeds moeten zien.

Ik had idd. de drie woorden "bedraad werkt alles", over het hoofd gezien. Tja, wat je zegt over andere netwerken zien, daar kan ik mij idd. wat bij voorstellen.

Je kunt nog een testje doen: pak de usb / dongle stick (de zogenaamde 2e stick bij veel providers) en volg de installatie handleiding van de provider om op die stick je internetinstellingen te zetten.

Schakel op de laptop de wifi kaart helemaal uit. Zet 't ding af, stop de USB stick in de poort en start op. Heb je dan wél verbinding / kun je andere netwerken zien en blijven zien, dan weet je zo'n beetje voor 90% zeker dat het de antenne / wifi gebeuren van je laptop is die defect is.

Bedankt voor je reactie maar helaas heb ik geen tweede stick. Ik blijf het vreemd vinden dat de verbinding met internet soms lang in stand blijft en dan uit valt en soms vrij snel. Het gebeurt ook gewoon tijdens het internetten en heeft dus niets te maken met een slaapstand oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan