Draadloos valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Beste mensen, ik heb sinds kort draadloos internet. Als volgt.

Eerst een Alcatel Speedtouch 510 router, vandaar gaat er een lan kabel naar mn wireless Netgear router waar alle pc's draadloos op zijn aangesloten. Alles werkt, WEP en WPA ingeschakeld.

Echter, sinds een dag heb ik dat er ongeveer om het halfuur de verbinding wordt verbroken, weliswaar verbindt hij dan na 2 sec gelijk weer en kan ik weer verder. Ik blijf dit een beetje raar vinden. Ik las ergens anders iets over DCHP, wat moet ik daarmee?

Heeft iemand een idee waarom opeens de verbinding af en toe wegvalt? In het begin had ik hier geen last van.

Het zou kunnen zijn dat de DHCP lease periode verloopt. Dit kun je waarschijnlijk in je router instellen. Zorg er dan voor dat de periode veel langer wordt.
Als je echter niets veranderd hebt lijkt het me sterk, maar je moet maar even ernaar kijken.

Waar moet ik dit instellen, ik kan het niet in mn router vidnen, ook zag ik dat UPnP uitstond, is dit een probleem?

Dit zou je normaal bij de DHCP instellingen moeten kunnen vinden. Ik weet niet of het wat uitmaakt dat UPnP uit staat, maar je kunt altijd proberen om het aan te zetten. Kan volgens mij geen kwaad.

Geplaatst door lafra002
Waar moet ik dit instellen, ik kan het niet in mn router vidnen, ook zag ik dat UPnP uitstond, is dit een probleem?

Laat UPnP maar lekker uit want dat is wel zo veilig ! en heeft niks met je probleem te maken.

Heb je al gekeken naar een firmware update van je Netgear router ? Waarom overigens een router als je al een router hebt staan ? (maar goed dit terzijde)

Die eerste router heeft maar 1 poort en geen wireless. Ik wilde eentje kopen die m kon vervangen, maar ze hadden niet die versie meer van NetGear. Aangezien ik slechte ervaringen heb met merken als Linksys en SiteCom ben ik gebleven bij NetGear. Firmware had ik gelijk al geupdate trouwens.

Maak je gebruik van de wireless zero binnen XP of gebruik je clientsoftware voor je netwerkkaart ?

De storingen zijn zomaar begonnen ?

Bij de ene pc gebruik ik client software, op mn laptop niet, maar t gekke is dat ze allebei tegelijkertijd disconnecten. Tis echt eraf en erweer op, maar lang genoeg om het netwerk adres verkrijgen symbooltje te zien.

Ik heb het overigens nu al een paar uur niet meer gehad.

Ik was aan het downloaden ja, en uploaden, met Azureus, ong 2/3 van mn bandbreedte in beslag genomen. Misschien dat dat het is, vandaag Azureus uit laten staan en geen disconnects.

Geplaatst door lafra002
Aangezien ik slechte ervaringen heb met merken als Linksys en SiteCom ben ik gebleven bij NetGear. Firmware had ik gelijk al geupdate trouwens.

LinkSys en Sitecom slechte ervaringen? Mmmm.... op z''n minst bedenkelijk. LinkSys zou de Mercedes zijn onder de routers. Ik heb daar in ieder geval goede ervaringen mee. Ik heb een Sitecom router en Linksys antennes. Router op de benedenverdieping, twee computers met antennes op de eerste verdieping en een computer met antenne op zolder. En alles draait probleemloos. Behalve als we er allevier op zitten, dan wordt het iets trager. Ik heb tenslotte een Lite abbo bij Wanadoo.

Overigens.. Zit je bij Kwello? Ik had die configuratie net als jij, toen kwello er lucht van kreeg dat ik met meerdere computers op het netwerk zat, kreeg ik ook problemen, steeds uitval e.d. Lijkt en klinkt dom maar toen ik weg was bij kwello en met dezelfde configuratie op Wanadoo ADSL zat, waren de problemen weg. Da's nu een jaar geleden. Ben nog nooit offline gegooid.

Regel een bij het oplossen van problemen: Eerst Kwello opzeggen.

Haha, nee ik zit niet bij Kwello, maar bij Planet Internet. Ik zeg overigens niet dat LinkSys en SiteCom slecht zijn, heb gewoon mindere ervaringen mee.

Laatst bij iemand geinstalleerd, pc op zolder, router beneden, 2% ontvangst, toen maar in trapgat gezet, 50%. Mijn NetGear router heeft 100% ontvangst over 3 etages, zelfs bij de buren.

Ontopic: Ik heb geen last meer gehad van disconnects, dus ik denk dat het idd aan het downloaden lag. Bedankt voor alle reacties!

De ontvangst ligt vaak helemaal niet aan de router. De ontvangers op de computers zelf zijn vooral verantwoordelijk voor de sterkte waarmee je een signaal ontvangt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan