draadloos valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lachmetdennis

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Dag Helpmij-ers,

Sinds 2 weken een nieuwe modem/router gekregen van KPN (internetplusbellen).
Via draad werkt dit prima. Maar draadloos heb ik problemen eerst zag ik het netwerk helemaal niet (deze stond gewoon aan). Nu sinds een week werkt alles na behoren. Maar vandaag weer geen verbinding, ik zie het netwerk niet, maar ik heb ook niets veranderd.
Wie kan mij helpen?

Ja heb ik al gedaan, bied geen oplossing.

Zelf heb ik het vermoeden dat mijn dect telefoon stoort op het draadloze netwerk, zou dit kunnen?

zelfde probleem ?

Ja heb ik al gedaan, bied geen oplossing.

Zelf heb ik het vermoeden dat mijn dect telefoon stoort op het draadloze netwerk, zou dit kunnen?

Zou ik dan hetzelfde probleem hebben ? Ik heb dus ook het KPN modem ( Exp. Box ) en ook bij mij valt vaak de draadloze verbinding uit . De verbinding met het modem wordt als redelijk aangegeven . Echter ... jouw opmerking over de dect telefoon geeft me te denken .. als we de ( draadloze ) telefoon gebruiken ( Siemens Gigaset A160) dan wordt mijn draadloze internetverbinding ook ondebroken . Op de pc met de kabelverbinding blijft de internetverbinding intact .
Ik had al eens gevraagd of er evt. een andere antenne kan worden gemaakt aan het modem ... zou misschien kunnen helpen . Dus de signaalsterkte vergroten met de externe antenne. Maar ik weet niet of de aangebouwde antenne te demonteren is .

Ik ken het probleem. Een kennis heeft dezelfde modem/router en hetzelfde probleem en heeft met KPN gebeld. Monteur aan de deur die de boel nakijkt en vervolgens doodleuk roept dat het waarschijnlijk komt doordat er teveel van die modem/routers in de buurt hangen, dus bij (achter)buren en zo.:rolleyes:

Uit pure frustratie heb ik er maar een overgebleven wifi-router achter gehangen (Sweex)

Overigens heb ik er nog geen oplossing voor gevonden :confused:

Met de singnaal sterkte is bij mij niets mits, heb gewoon vol bereik. Het is bij mij volgens mij puur dat de dect telefoon (Siemens gigaset C470) er op stoort.
Denk dat ik de telefoon een ander plekje geef in huis, hopelijk zijn dan de klachten verholpen.
Ik heb ergens gelezen dat deze minimaal 3 meter van de modem moet afstaan?

*update* 9-okt.

Inmiddels de dect telefoon verplaatst, tot nu toe nog geen problemen weeer gehad.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan