Draadloos veeeel trager dan bedraad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb sinds kort een tiscali T12 abb met telefonie. modem: Zyxel p 2602HW series. adsl2.
Al mijn computers werken met xp. Bij een test via de site van tiscali kan ik de dowloadsnelheid meten. via een FTP site meet ik 1418 kb/sec.
Dezelfde test via mijn draadloze acer laptop travelmate 4500 geeft aan: 734 kb/s. Dat verschil is wel erg groot toch? Staan er misschien instellingen verkeerd?

nee, dit is normaal...zal het simpel uitleggen:

het dataverkeer tussen je laptop en je router gaat draadloos.
dit dataverkeer is versleuteld.
om dit dataverkeer te versleutelen en dat er weer af te krijgen kost tijd.

dit is dus wat je merkt

nog vragen? post ze

nee, dit is normaal...zal het simpel uitleggen:

het dataverkeer tussen je laptop en je router gaat draadloos.
dit dataverkeer is versleuteld.
om dit dataverkeer te versleutelen en dat er weer af te krijgen kost tijd.

dit is dus wat je merkt

nog vragen? post ze

Sorry hoor, maar dit is dus NIET normaal.

Wanneer je de juiste hardware gebruikt is een verschil in snelheid van ca. 50% echt niet zoals het hoort, ik heb hier zelfs bijna geen verschil

Dat verschil vindt ik ook erg veel. Bij mijn vorige abb was dat verschil veel minder. Kan het in de instellingen liggen?

bekabeld gaat in de meeste gevallen op een lijn van 100mbps
draadloos op 54 mbps (muv G verbindingen)

dus dat ie de helft is kan dus kloppen.
Draadloos is nu eenmaal langzamer dan bekabeld.

Dat de snelheid maar de helft is klopt dus echt niet.

Wie van jullie heeft een internet-verbinding van meer dan 20mbps??

precies, niemand, die 54G standaard is dus ruim genoeg om de veel lagere internetsnelheid die binnen komt volledig door te geven...

Ik bedoel dus niet de internet snelheid maar de netwerksnelheid.

De TS heeft het over verschil in zijn download-snelheid. En die kan dus nooit de helft zijn, omdat, zoals gezegd, de netwerksnelheid ruimschoots voldoende is, ook draadloos, om de volledige internetsnelheid door te geven...

Kan het zijn dat bepade instellingen in mijn computer of modem dit probleem veroorzaken?

Kan het zijn dat bepade instellingen in mijn computer of modem dit probleem veroorzaken?

Ja, verschil hoort niet zo groot te zijn.
Die snelheden horen bij een goede draadloze helemaal niet zo veel te verschillende in de snelheid die je echt merkt.
Reset je router eens.

Ik heb de virusscanner uitgezet en dat maakt best wel verschil in de snelheid. Ik werk met Avast. Kan dat kloppen?

niet echt. meestal merk je het wanner je een ''grote jongen'' zoals norton uitzet. dus lijkt het me sterk.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan