draadloos verbinding valt steeds weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter akan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

akan

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Hoi,
Mijn draadloze verbinding valt steeds weg. Soms binnen een paar minuten, soms na uren. Er is geen vast patroon. Soms kun je door 'verbinding herstellen'. Maar laatste tijd helpt dat ook niet en blijft de popup van verbinding herstellen permanent op het scherm zichtbaar en kan het ook niet eens meer herstarten. Dan moet ik de pc echt handmatig uitzetten.
Wat ook eens gebeurt is, dat de scherm bevriest (vooral als ik het een tijdje niet gebruik).

Wie o wie weet hoe dit komt?

Ik heb XP Home edition (SP3), een WL161 router van Sitecom en een draadloosnetwerkkaart van Netgear.

Probeer dit is:

Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu of op het bureublad) en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'
Klik in het volgende venster links op 'Apparaatbeheer'
Klik op het plusje vóór Netwerkadapters en klik met rechtermuisknop op de draadloze netwerkkaart en .... je raad het al weer op Eigenschappen.
In het volgende venster op 'Energiebeheer'
Kijk of er een vinkje staat bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen ..... etc'
Zo ja, haal dit dan weg.

Lunatoe, dank voor je snelle reactie. Ik zie echter geen 'Energiebeheer' bij de eigenschappen van de netwerkkaart.

Probeer dit is:

Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu of op het bureublad) en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'
Klik in het volgende venster links op 'Apparaatbeheer'
Klik op het plusje vóór Netwerkadapters en klik met rechtermuisknop op de draadloze netwerkkaart en .... je raad het al weer op Eigenschappen.
In het volgende venster op 'Energiebeheer'
Kijk of er een vinkje staat bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen ..... etc'
Zo ja, haal dit dan weg.

Dat zou toch moeten geef eens de naam van je netwerkkaart mee.

Heb ik ook gehad. Het lag eraan dat ten eerste de PC tever van de router stond, en ten 2e, de kaart was gewoonweg niet goed. Kon de verbinding niet vasthouden.
Het kan bij jouw ook zijn, dat het gewoon via de Hardware gaat, en niet via de software of Windows. Mijn kaart was een Linksys. Moet je vervangen met een andere kaart, kijk of het dan beter gaat.

het is een Netgear WG311v3; ik heb ook contact gehad met Netgear maar die konden ook niets vinden. Ik denk persoonlijk dat het iets met windows XP is (omdat het 'herstellen' soms ook vastloopt). Ik heb in ieder geval geen last van andere netwerken (onderzocht) op het zelfde kanaal.

Dat zou toch moeten geef eens de naam van je netwerkkaart mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan