Zelf heb ik een KPN ADSL abonnement met Thomson modem/router: hier werkt alles perfect.
De adressen worden automatisch toegekend en ook met WLAN-repeater erbij geen problemen.
Echter bij een kennis met ZeelandNet, een Siemens Gigaset SE505 DSL/clabe lukt het dus niet.
De laptop werkt er dus wel prima op !
Ik heb prima verbinding maar de Internetverbding krijg ik maar niet op gang.
Werk ook met WPA-1, diverse keren het netwerk 'vergeten' maar probleem blijft.
Ook staat bij MAC-filtering het juiste MAC-adres erbij , 'uit' of 'aan' het maakt geen verschil.
Het SSID zenden we in beiden gevallen niet uit de je moet ze handmatig ingeven.
Bij Siemens wordt er gewerkt met vaste IP-adressen en bij de Thomson niet.
Ook zie ik bij de Siemens 'Turbo' 'aan' of 'uit' staan maar dat helpt dus ook niet.
Iemand een idee wat de oorzaak is ?? - Of is het gewoon niet mogelijk..
Ik probeer dan verbinding te maken met een Sony Ericcson Experia Ray, met de laptop lukt het wel met dezelde instellingen.
Alvast bedankt voor de reactie.
De adressen worden automatisch toegekend en ook met WLAN-repeater erbij geen problemen.
Echter bij een kennis met ZeelandNet, een Siemens Gigaset SE505 DSL/clabe lukt het dus niet.
De laptop werkt er dus wel prima op !
Ik heb prima verbinding maar de Internetverbding krijg ik maar niet op gang.
Werk ook met WPA-1, diverse keren het netwerk 'vergeten' maar probleem blijft.
Ook staat bij MAC-filtering het juiste MAC-adres erbij , 'uit' of 'aan' het maakt geen verschil.
Het SSID zenden we in beiden gevallen niet uit de je moet ze handmatig ingeven.
Bij Siemens wordt er gewerkt met vaste IP-adressen en bij de Thomson niet.
Ook zie ik bij de Siemens 'Turbo' 'aan' of 'uit' staan maar dat helpt dus ook niet.
Iemand een idee wat de oorzaak is ?? - Of is het gewoon niet mogelijk..
Ik probeer dan verbinding te maken met een Sony Ericcson Experia Ray, met de laptop lukt het wel met dezelde instellingen.
Alvast bedankt voor de reactie.
Laatst bewerkt: