draadloos werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
beste forummers,

Van de een op de andere dag werkt draadloos bij ons niet meer. Wel bedraad maar draadloos niet. Op beide laptops niet. Wel zijn de modums van de buren vindbaar; (belkin en speedtouch) maar de onze, Linksys, staat er niet tussen.
Ik heb de linksys opnieuw geinstalleerd maar helaas, dat hielp niet.

hp laptops op XP, linksys router wrt 54g, ledje op router onder wlan brand groen.

Wie helpt ons uit de brand?

met vriendelijke groet,
Muman.

beste forummers,

Van de een op de andere dag werkt draadloos bij ons niet meer. Wel bedraad maar draadloos niet. Op beide laptops niet. Wel zijn de modums van de buren vindbaar; (belkin en speedtouch) maar de onze, Linksys, staat er niet tussen.
Ik heb de linksys opnieuw geinstalleerd maar helaas, dat hielp niet.

hp laptops op XP, linksys router wrt 54g, ledje op router onder wlan brand groen.

Wie helpt ons uit de brand?

met vriendelijke groet,
Muman.

Draadloze telefoons, muis, toetsenbord zitten bijna allemaal op de zelfde golflengte en kunnen er voor zorgen dat jouw verbinding wegvalt, kanaalnummer hetzelfde of bijna hetzelfde als de buren, oplossing,kanaalnummer veranderen probeer met je computer dichterbij de router of hij het dan wel doet, router dichterbij zetten.

Met dit programma kun je zien welk kanaalnummer de buren hebben.
http://www.metageek.net/products/inssider

Dank voor je reactie,
zelfs op een meter afstand van de router doet ie het niet via wlan. en als dan een van de buren een ander kanaal hebben gekozen dan nog zou ik onze moeten kunnen zien met een wat zwakkere sterkte misschien maar er is helemaal niets.
Ik heb niet het idee dat ik wijzer wordt als ik de kanalen van de buren weet, maar ik hou het achter de hand.

Het lijkt er eerder op dat wireless van de router de geest heeft gegeven.

Muman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan