Draadloos werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beboes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Ik heb ook pas zo'n Sitecom WL161 geïnstalleerd. Maar heb precies de omgekeerde ervaring: Wireless werkt ok (als je het beperkte bereik en het onverklaarblaar blokkeren van bepaalde IP adressen even buiten beschouwing laat). Maar de direct (wired) aangesloten PC's zijn met Internet schrikbarend traag. Ik heb al andere SW gedownload en geïnstalleerd, maar dit brengt geen verbetering). Weet iemand iets?

Update 02-02-2008: Het bleef tobben met die Sitecom WL 161: OF de wired connecties deden het traag OF de wireless. En niet consequent. Alles resetten leverde soms even resultaat, maar al snel verviel de router weer in de fout.
Oplossing: Sitecom afgekoppeld, teruggebracht en vervangen door een Conceptronics C300BRS4. Plug-and-play: werkte binnen 5 minuten en snel op alle kanalen (wired en wireless). Bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Heb je al eens alles 'gereset'?

Kabel-/ADS|L-modem uit nadat je evt. eerst op het resetknopje hebt gedrukt.
Router resetten en hierna van de stroom.
Pc uit.

Nu eerst de modem aan, en een poosje wachten tot deze volledig on-line is
Hierna de router (zelfde verhaal als hierboven)
Tenslotte eerst de pc met de 'trage' netwerkkaart.

Ik heb ook wel eens een netwerkkaart vervangen voor een nieuw(er) type, wat het probleem oploste.

Geen resulaat

Bedankt voor je snelle reactie Ommeren. Ik had dit al diverse malen gedaan en nu ook weer maar zonder resultaat. De WL-161 heb ik geplaatst ipv de Sitecom xDSL/Cable router vanwege wireless. De xDSL router werkte overigens prima, en als ik die er weer tussenzet gaat alles OK. Ik blijf zoeken....

Heb je al eens alles 'gereset'?

Kabel-/ADS|L-modem uit nadat je evt. eerst op het resetknopje hebt gedrukt.
Router resetten en hierna van de stroom.
Pc uit.

Nu eerst de modem aan, en een poosje wachten tot deze volledig on-line is
Hierna de router (zelfde verhaal als hierboven)
Tenslotte eerst de pc met de 'trage' netwerkkaart.

Ik heb ook wel eens een netwerkkaart vervangen voor een nieuw(er) type, wat het probleem oploste.

sitecom router WL161 firmware

Ook ik had zowel draadloos als via UTP oneindig lange wachttijden op Internet overigens zonder timeouts meestal.
De nieuwste (Beta) firmware van de site geladen (1.02) en het probleem lijkt verholpen te zijn. Wel ff alles resetten e.d. na laden van de firmware (als dat ECHT klaar is).

Nico

De nieuwe firmware 1.02 beta is echt de oplossing. Bij mij werkt het ook! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan