Draadloos werkt op 1 laptop wel andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Heb 2 laptops beiden met XP Pro (1xNL 1xUK). Heb draadloos netwerk met o.a. PCMIA kaart en SB adapter voor nog een desktop.
In oude laptop werkt draadloos goed (als je niet te ver gaat) Doe ik deze adapter in de nieuwere laptop dan heb ik wel signaal maar geen internet verbinding,
Ook niet als ik de IP adressen erzelf inzit. Systeem herkent dat er iets was wat geeft niet direct failed by checken mail. Welke setting kan anders zijn waarom het niet werkt ? Misschien heeft het er niets mee te maken maar op de latop waarop het niet werkt heb ik onlangs ook remote desktop gedaan met mijn zwager.

Heb je misschien een firewall oid aanstaan op de betreffende laptop?

De laptop waar ie het niet doet is mijn kantoor laptop waar ik nu achter zit. Hier is via XP geen firewall ingeschakeld (althans niet op de netwerkadapters die nu in de lijst staan (1x LAN via dock station nu actief 1 x LAN laptop direct nu niet actief maar thuis wel en 1x Bluetooth) Ik kijk bij Properities Advanced Internet Connection Firewal.
Lan dock station fixed IP/DNS volgens kantoor netwerk settings
Lan laptop auto IP.

Probeer het toch eens met een volledig afgeschakeld firewall systeem en zet eventueel ook alle Norton producten uit.

Laatst bewerkt:
Firewall uit

Kan toch eigenlijk niet het probleem zijn Op de oude laptop werkt ie wel goed, de desktop met USB adapter werkt goed (beide draadloos) en indien kantoor laptop via netwerk kabel is aangesloten is doet ie het ook goed. Overigens op de 1e 2 zit Norton en op de kantoor laptop niet (McAfee).

Kan het echt niet vinden. Als ik de laptop wire aansluit op de rouiter/AP doet ie het goed. Zodra ik de draadloze PCMCIA kaart insteek ontvang ik geen bit of byte. Ra ra wat kan dit nou tegenhouden ?

Mogelijk iets in de instellingen van de draadloze optie.

Je hebt beide mogelijkheden om aan te loggen op het netwerk, blijkbaar in je computer geactiveerd. Mogelijk wordt dit niet geaccepteerd door je systeem. Of heb je dus een instellingsfout.

Sigma, wil meedenekn en testen maar kan hier geen handen en voeten aangeven dus als het kan awt specifieker zijn zodat ik hier naar kan zoeken. Alvast bedankt Frans

Je kunt nu op de computer wel een goede verbinding krijgen via je kabel met de router en vervolgens kun je gewoon internetten.
Met je draadloze optie lukt het niet.
De vraag is of je wanneer je tracht met je draadloze optie te werken niet in de computer eigenlijk noig steeds de kabe, die er dan niet is , te gebruiken.
Maw verwijder de hele kabelinstellingen en geef alleen de draadloze optie instellingen eens in.

Pfff. gevonden. Als ik de vast verbinding aansluit vond ie de WLAN keurig in de DHCP tabel maar nada data overdracht. Wat was het nu bij Wireless Connection properties Wireless Networks / Advanced heb ik de Network Authentication gewijzigd in SHARED (was OPEN). Ik heb nl MAC Filtering ingesteld maar op de andere draadloze aansluitingen heb ik daar niets aan veranderd. Maar goed nu doet ie het.
Maar wat houdt SHARED en OPEN hierbij precies in ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan