Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselius

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2005
Ik heb sinds vorige week een adsl verbinding operationeel. Nu heb ik een linksys gateway geinstalleerd met bijbehorende linksys pci-g kaarten. De afstand van de gateway naar mijn zolder is ca 20 meter. Ik krij de verbinding echter niet inde lucht. Hij geeft aan dat de verbinding bezig met acquiring network address? Wat kan ik doen, behalve toch maar een cat 5 kabel te leggen?

Kijk of de draadloze netwerk kaart wel "Automatisch een ip-adres verkrijgen" heeft.

Maar hoe wil je je gateway instellen zonder dat je er eerst met een bedraad netwerk de boel hebt ingesteld? Ik denk dat het makkelijker is om eerst ff met een pc of laptop bedraad de router instellen dan weet je meteen wat er allemaal is ingesteld en kom je misschien het antwoord op je vraag wel tegen (een functie die uitstaat ofzo)

Geplaatst door wesselius
Ik heb sinds vorige week een adsl verbinding operationeel. Nu heb ik een linksys gateway geinstalleerd met bijbehorende linksys pci-g kaarten. De afstand van de gateway naar mijn zolder is ca 20 meter. Ik krij de verbinding echter niet inde lucht. Hij geeft aan dat de verbinding bezig met acquiring network address? Wat kan ik doen, behalve toch maar een cat 5 kabel te leggen?

Waar praten we over ? Type nr ,besturingssysteem etc.

reactie

ik heb gateway eerst geconfigureerd met mijn pc via kabel gekoppeld aan de gateway. Heb vervolgens de gateway ingesteld. Op korte afstand hand ik vervolgens zonder kabel meteen wireless contact. Vervolgens heb ik de pc verplaatst naar zolder: echter zonder resultaat?

Re: reactie

Geplaatst door wesselius
Op korte afstand hand ik vervolgens zonder kabel meteen wireless contact. Vervolgens heb ik de pc verplaatst naar zolder: echter zonder resultaat?

Welke afstand is dit ? Hoe dik zijn de muren ? Wel of geen gewapend beton ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan