Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Ik heb een speedtouch 510 als modem. Omdat deze ook als router werkt heb ik er een simpele switch achter staan om het internet over onze meerdere computers te verdelen (gewoon vaste verbinding via draad).
Eerst had ik een router gekocht om achter de speedtouch te zetten, maar dit gaf problemen omdat de speedtouch dus al een router was. Toen had ik die dus geruild voor switch.
Dit even als achtergrond, is een tijd geleden...

Nu komt er waarschijnlijk binnenkort een laptop bij en daar wil ik graag draadloos internet op. Nu vroeg ik me af wat ik dan moet kopen? Ik zie wel overal draadloze routers te koop, maar geeft dit dan niet weer problemen met mijn speedtouch modem??..
Of bestaat er ook een soort draadloze switch..?
Hoe kan ik dit het beste oplossen..

BVD, Erik

Ik denk dat jij naar een zogenaamd: Accesspoint zoekt.
Access point: Is in feite is dat een draadloze switch. Iedere pc connecteerd via een draadloze netwerkadapter met dit éne centrale punt.

Is hier goede beveiliging mogelijk?..
zodat niet iedereen toegang kan krijgen tot draadloze netwerk

Bij een goede accesspoint is het mogelijk om voor encryptie te kiezen, let hierop bij de aankoop.
Encryptie houd in dat in de accesspoint een code ingesteld word waarmee de date versleuteld wordt.
De pc krijgt de zelfde code waarmee de data weer onsleuteld wordt.

Oke bedankt..
Ik zit er nu ook aan te denken een nieuw modem aan te schaffen. ivm met verhuizing en nieuwe aanvraag kan je goedkoop een speedtouch 716 kopen. Deze heeft meer opties waaronder draadloos. en tot 4 computers via kabel.
Is dit een goede optie?

Mijn kennis is niet heel groot op het gebied hiervan..

Hiermee ben je in een keer klaar, ik raad je aan om voor de wireless speedtouch te gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan