draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

remokit1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Hallo,
Ik wil een draadloze verbinding maken van mijn router naar mijn laptop, maar dat lukt (nog steeds) niet. Het modem (via Tele 2) is actief en zendt (volgens de gebruiksaanwijzing) een signaal; op mijn laptop is een (voor windows 98 se geschikte) sweex wireless lan usb 2.0. adapter geinstalleerd. Terwijll ook deze actief is, geeft de statusbalk " disconnected " aan (dat had ik al gesnapt ha ha)
Hoe krijg ik nu toch de verbinding voor elkaar? Ik hoop echt op 1 of meerdere reacties, want ik sta op het punt om m'n laptop als pizzabord te gaan gebruiken.

Kijk in de router na:
Welke SSID is ingesteld
Wat voor encryptie is toegepast (WEP, WPA, AES)
Welke code daarbij hoort

Zet die zaken in het configuratieprogramma van je draadloze netwerkkaart (in een instellingsset, die vaak Profiel of Profile genoemd).

Dan zou het kunnen gaan werken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
met Win98 wordt moeijlek, probeer bij netwerkinstellingen vaste IP adres op te geven, en als je progje van sweex voor je Wireless adapter gebruikt, moet je eerst je draadloze netwerk vinden, klik op verversen of zo iets, daarna op je draadloze netwerk (SSID), connect of zo iets.

Welke router gebruik je, ADWG03 of een andere type?

tele2,
heb je de software van tele2 gebruikt.
zo ja dan staat er op je bureaublad een nieuw icoontje. WLAN zal daarbij staan.
Klik daarop zoek dan naar radiocontrol en zet die aan.
werkt het dan nog niet....dan bel je tele2, die kijen dan in je modem of alles goed staat.
ga nog geen wep of wap key invullen.
Als je router goed staat dan helpen ze ook omje computer goed inte stellen.
Maar je moet de software van tele2 eerst installeren met een vaste verbinding.
poort 1 en 2 van de router mag je NIET gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan