draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met draadloos internetten, Ik heb hier staan een modem van de KPN ( experia box ) en wil daar met mijn HP 8500 draadloos internet, hij geeft aan wel verbonden, maar kan geen pagina binnen halen, als ik klik op verbindingsproblemen vaststellen, geeft hij aan In network Diagnostic Windows XP is een fout opgetreden en wordt afgesloten, wie weet raad?
Ik heb hier op de site al een aantal tips toegepast maar geen suc6

alvast bedankt

Gebruik je IE of FF ? Zet anders je EB eens op een vast kanaal.

Je krijgt wel een ip-adres toegewezen ?

@Humpe:Sorry maar ik begrijp niet waar je naar toe zou willen ??

Nee, ik denk het niet, dat had ik dacht ergens zien staan, maar waar , ik zou het zo niet durven zeggen, ik gebruik of FF meestal...maar IE kan ook

Ik heb even die site bekeken, maar ik denk dat het toch meer aan de instellingen ligt

Hoe zet ik mijn EB op een vast kanaal , dit is echt het eerste wat ik hoor, en voorheen deed hij het wel, maar goed.

Laatst bewerkt:
Ik had die site er alleen ingezet om alles even door te nemen van zijn netwerk.

Ok, ik heb nu weer internet via mijn USB aansluiting draadloos op mijn experiavbox, maar nu wil ik hem ook nog gedraad aansluiten, maar krijg ik de melding geen netwerkkaart gevonden

Ik neem aan dat deze geinstalleerd moet worden m,aar hoe...?

vlg my moet het deze zijn Broadcom.802.11 b/g Wlan, deze is ook voor het WIFI netwerk neem ik aan????

Laatst bewerkt:
goedemorgen

Nu doet zich het vreemde voor....! voor mij althans, ik had een systeem herstel gedaan, en mijn draadloos nternet werkte weer als voorheen, gedraad aangesloten en ook dat ging goed, hier dacht ik, laat ik ook draadloos via de Siemens USB gigaset 108 proberen aan te sluiten, en wat zie ik gebeuren mijn broadcom Wlan kaart werkt nietmeer, heb ik een systeem herstel uitgevoerd, om weer terug te gaan naar een vorig punt , maar toen is er even iets fout gegaan, eerst een blauw scherm, en nogmaals gedaan en hij staat nu al de hele nacht te draaien, er zit wel progressie in maar erg heeeel erg langzaam.
gewoon wachten.....?

Ik ben nu dus weer zover, dat ik windows weer kan starten en als ik mijn draadloos netwerk probeer, geeft hij aan wel verbonden,signaal uitstekend, maar geen site binnenhalen,ik was even bij MSN en daar gadf hij aan verkeerde IP adres, heb ik hem laten herstellen, tot er een groen vinkje bij kwam te staan maar nog geen internet

wie wat en waar?

alvast bedankt

Je wil dus zeggen dat je wel netwerk hebt op je laptop, maar geen internet.

Ik zou even nagaan of je modem wel verbinding maakt met buiten (als de computer van deze berichten op hetzelfde modem zit, dan is dat zo)
Misschien even nagaan of je wireless access point aan je modem vast zit (als deze niet geintegreerd is)

Anders laat ik het aan anderen over...

Ja, deze computer zit op de zelfde modem ( experiabox )

Ik begrijp het echt even helemaal niet meer: In netwerkverbindingen , zie ik Lan 3 ( broadcom ) staan en hier staat bij niet verbonden, dus ik klik op herstellen, dan een tijdje niets, en dan de melding het probleem kan niet opgelost worden, de TCP/IP instellingen kunnen niet opgevraagd worden, ok dat kan gebeuren , maar de verbinding geeft wel aan verbonden, ben ik nou gek, of hoe zit het nou

Ik snap dit dus even helemaal niet

Even bij het begin beginnen

Eerst de verbinding activeren met netwerkkabel,dus CAT 5 van je computer naar je Experia box.Ik zou de box eerst even uit en na 5 minuten weer aan zetten.Maak evt gebruik van de KPN-CD en laat even weten of dit werkt (kijk wel even onder netwerkverbindingen of je LAN-kaart geactiveerd is)

Gisteren heb ik de EB gedraad aangesloten en opnieuw geinstalleerd, dat werkte goed ., ook via de Gigaset, maar ik ga het nu nog een keer doen.

Hij werkt...., zowel gedraad als draadloos., maar het probleem is mij niet geheel duidelijk, er zal wel iets met het IP adres zijn geweest, maar dat gaat mij boven mijn pet, ik weet dat hij automatisch netwerken zoekt die in de buurt zijn, modems of hotspots, en daar kun je dus op inloggen, onbeveiligd, geen sleutel nodig, beveiligd wel een sleutel nodig, als je in de buurt van en modem bent zul je de ssid code moeten hebben met de Wpa sleutel, dan kun je dus kiezen, gedraad of draadloos.
Maar toch had ik gisteren de indruk, toen ik de USB gigaset aansloot, de Broadcom het niet meer deed, daarom sluit ik hem nu dan ook maar niet aan, heb je volgens mij ook niet echt nodig, dus begrijp niet helemaal waar hij er voor bij zit.

Dan vrag ik mij af waar komen die netwerken vandaan, ik heb er eentej van Sitecom,onbeveiligd, eentje van speedtouch dan heb ik er nog een paar beveiligd., allemaal met een laag siganaal sterkte.

Zit ik een beetje goed op deze manier, maar wat te doen als het weer in de war raakt, want de kern van het probleem is mij niet geheel duidelijk

Iedereen alvast bedankt voor de moeite en suggestie's zijn van harte welkom,

Oooh , nog even dit, ik heb hem wel een stukje terug gezet in de tijd

Even voor de duidelijkheid:je werkt of met een LAN netwerkkaart op een pc of met een USB Gigaset op een andere computer en niet op een en dezelfde,want dat gaat niet werken.

Als je verder evt de KPN cd draait en die volgt voor draadloos als je de Gigaset hebt aangesloten en je vult de WPA-sleutel in dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

De andere netwerken zitten gewoon bij jou in de buurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan