draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

marklang

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Ik hebeen draadloos modem (experia box), deze na veel moeite ook kunnen gebruiken met twee laptops in huis. Maar na twee weken vakantie vindt mijn laptop het draadloze netwerk niet meer... Ook niet als ik deze handmatig instel. Wel vind ik ca 6 andere draadloze netwerken, waarvan er een onbeveiligd is, hier kan ik contact mee maken. De andere pc in huis maakt wel gebruik van het draadloze netwerk... AAARRRGGG
Wie weet wat te doen....

Vreemd, al geprobeerd de driver te verwijderen en opnieuw te plaatsen?
Wat ook helpt: de eigenschappen van de netwerkverbinding openen, en dan alle gebruikte
netwerken eruitgooien. Vervolgens de netwerkadapter uitzetten, het liefst even herstarten
en weer inschakelen. Nu opnieuw naar netwerken zoeken.

Ik zie niet hoe t aan de netwerkadapter kan liggen als ik andere netwerken wel ontvang... het lukt me niet om de netwerken die ik ontvang de verwijderen... uit de lijst met beschikbare netwerken, neem ik aan dat je bedoelt..

grr

Neenee, ik zeg in de EIGENSCHAPPEN! :)
Naar je netwerkverbindingen gaan, rechts klikken op Draadloze netwerkverbinding,
Eigenschappen. Dan zie je onder één van de tabbladen linksonderin het venster
een lijstje staan met alle gebruikte netwerken. Verwijder al die netwerken, zodat
de computer ze niet meer kent. Let op: ook je netwerksleutel vergeet Windows nu
dus. Zorg dus dat je die bij de hand hebt.

Vervolgens sluit je het venster (OK), en klik je weer rechts op de draadloze netwerk-
verbinding. Je kiest voor Uitschakelen. Vervolgens het liefst even herstarten.

Weer terug naar je Netwerkverbindingen. Dubbelklik op Draadloze netwerkvervbinding,
zodat die weer wordt ingeschakeld. Nu verschijnt er rechtsonderin na korte tijd
een ballonnetje met de tekst 'Draadloze netwerken beschikbaar. Eén of meerdere
netwerken bevinden zich binnen het bereik van deze computer'. Klik op de ballon.
Nu worden de beschikbare netwerken weer weergegeven.

Staat jouw netwerk ertussen? Zo nee, balen! Zo ja, dubbelklik op jouw netwerk,
voer tweemaal de netwerksleutel in en toets enter. Er wordt nu verbinding gemaakt.

heb de driver opnieuw geinstalleerd en voorkeursnetwerken had ik al verwijderd... Na uitschakelen van netwerkkaart en opnieuw opstarten onyvang ik weer draadloze netwerken van de hele buurt behalve van mijn eigen modem....

Ja, zeker..... Wil nog wel een reactie of tip van iemand....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan