draadloos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zembla89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
hoi,

ik heb een laptop gekocht onlangs en nu wil ik natuurlijk een draadloze verbinding. Het probleem is dat ik geen idee heb hoe dat werkt en wat ik ervoor nodig heb.. we hebben nu een speedtouch 510 modem, is daar iets aan vast t maken of moet ik een ander moden aanschaffen? wat is de goedkoopste oplossing en of hoe heb ik het meeste bereik? (heb namelijk geen last van buren etc..

Alvast bedankt, Robert

Heeft je laptop een netwerkkaart waar je draadloos mee kan internetten? Verder heb je alleen een router nodig die draadloos een verbinding kan maken met je laptop.

ja alles der op en der aan, maar kan ik zon router gewoon aan het modem koppelen dan? met een netwerkkabel of hoe werkt dat? ik heb er écht geen verstand van:P en is er nog een bepaald merk wat je aan kan raden?

Je kunt aan je speedtouch een access point hangen. De speedtouch is dacht ik een multi pc modem, zodat je naast draadloos ook via een utp kabel kunt werken. Een access point kost zo om en nabij de € 70,--. Voor de duidelijkheid een access point is een kastje met een antenne die verbinding maakt met jouw laptop en die je wel moet beveiligen tegen mee-surfen. Iedereen bij jou in de buurt kan, zonder beveiliging, meegenieten van jouw bandbreedte. Kijk voor een goede uitleg van draadloos internet en beveiliging even hier.

Groetjes,
Neleke

ps. Heb zelf goede ervaringen met Linksys

Kijk wel goed naar de kracht en de ontvangstbereik van het signaal.
Daarna kan je het toestel gewoon aan je modem hangen. Even configureren (gaat vrij gemakkelijk als je de handleiding gebruikt) en je kan draadloos internetten. Het kan wel zijn dat je even moet uitzoeken heo je je netwerk nu moet beveiligen.

Hoi,

Tenslotte .... na alle informatie.
Je kunt - afhankelijk van je provider - kijken of je je modem om kan ruilen (vaak wel tegen vergoeding maar toch ....) voor een 706 of een 585-modem, da's inclusief (draadloze) router.
http://www.speedtouch.nl/products_adsl.html

Wanneer je overstapt op een combiabonnement met voip-telefonie is dat zelfs vaak gratis (ze willen je er graag 'bij' hebben als het om telefonie gaat :p) en als je gaat 'rekenen' is het vaak nog voordeliger dan je huidige situatie.
Afhankelijk van je huidige telefonie en je provider nogmaals.
Voorbeeld: http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/actie_apr2007.php

T'is maar een tip

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan