Draadloos!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik heb nu twee PC's, één op zolder en één in de kamer. Deze zijn verbonden (niet draadloos) met een Asus Router en dat gaat prima.Ik heb verder een Motorola modem van Casema. Nu is het de bedoeling dat er binnenkort een Laptop bij komt en deze wil ik wel draadloos hebben.Wat ga ik hier nu voor bij aanschaffen en gaat dat wel zowel draadloos als bedraad en hoe ga ik dit aansluiten?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Raymond.

In principe zou je gewoon je toekomstige laptop kunnen laten zoeken naar je router, en hem daar laten inloggen. Tegenwoordig zijn alle laptops uitgerust met een wireless kaartje, dat moet geen probleem vormen.

Welke asus router en zit hier ook gelijk een AP in of niet.

Als het een vrij nieuw en goede router is, hoef je in principe niets meer extra aan te schaffen.
Elke notebook heeft wireless standaard aanboord, en je moet dus alleen WLAN aanzetten in de configuratiepagina van de router.
En daarna niet vergeten te beveiligen, je draadloze netwerk.

Helaas ik heb geen draadloze mogelijkheid op mijn router zo te zien het is de Asus RX3041.

Kijk daar heb ik wat aan..het wordt dus een WLAN router.
Ik ga op zoek en dat gaat goed komen.Voorlopig weet ik even genoeg.
Bedankt zover!

Ik ben inmiddels weer wat verder en heb begrepen dat ik eigenlijk geen WLAN Router nodig heb maar genoeg heb aan een accespoint die ik in mijn bestaande router plug. Iets duurder maar dat scheelt me wel weer wat instel perikelen.
Wat vinden jullie hiervan en kennen jullie die optie?

Ik ben inmiddels weer wat verder en heb begrepen dat ik eigenlijk geen WLAN Router nodig heb maar genoeg heb aan een accespoint die ik in mijn bestaande router plug. Iets duurder maar dat scheelt me wel weer wat instel perikelen.
Wat vinden jullie hiervan en kennen jullie die optie?

Zo'n AP werkt ook goed, en is inderdaad wat simpeler in te stellen en aan te sluiten, maar ook een nieuwe router is een makkie om aan te sluiten hoor, als alles een beetje goed gaat..:)

Ja nou, ik heb goede connecties bij de PC Boer (www.icttraders.nl) en die komt normaal voor €50,- per uur het thuis doen maar voor mijn voor €25,- dus als het echt niet gaat kan ik hun altijd nog bellen.Ze hebben niet langer als een uurtje werk en dan weet ik zeker dat alles goed staat. Maar, ik ga het uiteraard eerst zelf proberen want daar leer ik weer van natuurlijk :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja nou, ik heb goede connecties bij de PC Boer (www.icttraders.nl) en die komt normaal voor €50,- per uur het thuis doen maar voor mijn voor €25,- dus als het echt niet gaat kan ik hun altijd nog bellen.Ze hebben niet langer als een uurtje werk en dan weet ik zeker dat alles goed staat. Maar , ik ga het uiteraard eerst zelf proberen want daar leer ik weer van natuurlijk :thumb:

Okidoki, succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan