Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

McFlex

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Hallo
Me zus heeft gister een laptop gekocht
Maar nu moet ik het draadloos internet instellen
Ik heb een belkin54G het probleem alleen is dat ik wel verbinding heb
maar geen internet dus. Me ouders hebben beneden ook een laptop en die doet het er wel gewoon op. ik ben al 3 uurtjes bezig zonder resultaat. En hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Alvast Bedankt.

Wat gebeurt er allemaal als je de Wizzard volgt die een internetverbinding instelt?

Ik mag aannemen dat de laptop Wlan aan boord heeft ? ;)

Laatst bewerkt:
Dan heb ik hetzelfde verhaaltje verbonden geen internet
Zou het kunnen omdat mijn router een Onbeveiligd draadloos netwerk is ?
ja het is on board Intel(R) PRO /Wireless 2200BG

Laatst bewerkt:
Nee, het zou alleen maar makkelijker moeten zijn met een onbeveiligd netwerk.

Dat wordt dus even de fabrikant bellen voor ondersteuning. De Wizzard werkt probleemloos en als dat niet zo is, dan los je dat niet zo 1,2,3 op.

Er zijn vele redenen te bedenken waarom het niet zou werken:

o.a.

-Wlan is niet geconfigureerd,
-er staat in apparaatbeheer een apparaat nog niet correct,
-veel gemaakte fout: je hebt een usb adapter in de laptop gestopt wat niet nodig is (maw je hebt dan een dubbele ontvanger want 't ding zélf heeft een ingebouwde Wlan ontvanger -als dat tenminste al zo is.....-)

Laatst bewerkt:
Ik heb geen usb adapter
Apparaat beheer heb ik gekeken en is correct
configureren ? weet niet waar

Kijk op zich is het heel simpel, even afhankelijk van je Windows versie. Zit er Vista op dan ga je naar het netwerk centrum en volg je de stappen aldaar. Als dat niet werkt, dan even wachten tot morgen en de helpdesk van de fabrikant bellen.

Er zit windows xp op maar als ik de laptop aan de kabel doe doet hij het wel
dus zal het niet wat anders zijn?

Heeft het ding wel Wlan?

Ik heb overigens Wifi veranderd naar Wlan. Ik zat met mijn gedachten bij Wifi en bleef daarom consequent Wifi typen en da's natuurlijk heel wat anders dan Wlan.

Laatst bewerkt:
ja dat ding. heeft wifi hij vind mijn belkin54g router verbind
maar geen internet. deze zit erin Intel(R) PRO /Wireless 2200BG

En de stappen zoals hier beschreven heb je uitgevoerd? (Met name die beschreven in "Connect to a network en "First time connection")

Laatst bewerkt:
ze heeft de cd`s er blijkbaar niet bijgekregen
dus heb de software en hardware niet vandaar maar nu is het zelfde probleem er nog steeds

Ja, maar da's toch een kwestie van naar de site van de fabrikant gaan en de benodigde drivers downloaden? Ik kan mij overigens niet voorstellen dat die drivers niet bij de laptop zijn geleverd, tenzij................ de handleiding vermeldt dat de eigenaar zélf een drivercd moet maken bij de 1e opstart of zo.

Jij zegt dat je draadloos internet zou gaan installeren. Dan ga ik uit van een zeker kennisniveau bij jou, anders zou je daar niet aan beginnen / kunnen beginnen. Dan is het toch een beetje een open deur in trappen dat ík je moet vertellen waar je die drivers kunt vinden (op de site van de fabrikant van de laptop).
Van iemand die van plan is draadloos internet te gaan installeren verwacht ik dit soort basiskennis (wáár haal je drivers vandaan) gewoon aanwezig.

Is die er niet, meld dat dan gelijk aan het begin van je vraag. Ik zal iemand die totaal geen verstand heeft van bepaalde zaken anders adviseren dan iemand "aan de andere kant" van wie ik verwacht dat hij / zij het een en ander aan kennis / vaardigheden bezit.

ben er vergeten bij te zetten dat hij het met de drivers en software nog niet deed zover was ik wel maar nu heb ik dan kom ik wel op google en dan valt de verbinding weer weg
raar allemaal en sorry dat ik het er vergeten ben bij te zetten

Het ís gelukt om draadloos verbinding te leggen? (Je laatste bericht was nu niet echt begrijpelijk geschreven)

Ja af en toe doet hij het er moet nog iets verkeerd zijn maar wat dat precies is daar ben ik nog niet achter.

Een knipperende verbinding kan ook meerdere oorzaken hebben, bijv.
1. providerverbinding is tijdelijk minder (te checken op een andere pc of even bedraad proberen)
2. de Wlan-ontvangst (antenne) is niet optimaal (de laptop staat bijv. in de koelkast)

Maar wát heb je nu de afgelopen paar uren anders gedaan als dat je eerder deed, vóórdat je je vraag stelde?

Ik zit nu zelf op helpmij met me eigen pc helemaal geen last
en me ouders beneden hebben ook geen last van traag of geen internet
Op dit moment heb ik helemaal geen internet meer erop

Dan toch maar eens de handleiding van de Wlanchip goed doornemen misschien? (Zal er mogelijk toch zo links en rechts wat geconfigureerd dienen te worden?)

hmm ik heb het doorgenomen maar ik kan mijn fout niet zien
Ik heb al geprobeerd met, wep van alles zowel k zit nu vast hij is nu wel steeds verbonden maar geen internet..
en soms springt hij ook op beperkte mogelijk heden

Laatst bewerkt:
Zonder achter die machine te zitten en schermpjes te kunnen zien / proberen, kan ik helaas weinig meer doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan