Draadloose verbinding koppelen aan server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

52866

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
52
Hallo.

Ik probeer een computer wireless te verbinden met de server.
maar nu bedenk ik me het volgende:

Ik gebruik een Linksys Wireless-G Portable USB Adapter in de computer om te verbinden met mn linksys router.
Dit gaat goed, maar als ik hem ga koppelen aan domein dan gaat het volgende gebeuren.

Ik start de PC op, en moet me in loggen op het domein.
maar ik heb nog geen verbinding omdat de driver pas laad zodra ik ingelogd ben.
Maar hij moet verbinding hebben voordat ik ingelogd ben.

Hoe moet ik dit doen?
Bedankt.

Groetjes Mitchel
 
Vraag 1: Is je pc wel in het domein ingedragen (bijv. dat je dat eerder bedraad had gedaan)? Je kunt niet inloggen op een domein-gebruikersaccount als je werkstation (=pc) niet in het Windows-domein is ingedragen.
Vraag 2: (Gedeeltelijk dezelfde vraag als a.): Als je bedraad bent aangesloten aan je router, kun je dan wél inloggen met een domein-gebruikersaccount?

Stel dat vragen 1. en 2. met ja bevestigd zijn, dan kun je het zo doen: Je logt bedraad in op een domein-gebruikersaccount. Als je daarna zónder bedrade verbinding inlogt dan zijn er zgn. "cached credentials" beschikbaar op je pc, zodat je zelfs kunt inloggen op een eerder gebruikt domein-gebruikersaccount zónder een (bedrade of draadloze) netwerkverbinding met de server.
Dit is de constructie zoals het werkt als laptops gebruikt worden als die (bijv.) bij klanten worden gebruikt waar géén verbinding met de domein-server (=domeincontroller) aanwezig is.

Zodra ingelogd kun je dan (in jouw geval) een (draadloze) verbinding gaan opzetten zodat je ook gebruik kunt gaan maken van de gedeelde mappen en andere diensten die de server beschikbaar stelt.

Tijs.
 
Hallo.

Wat ik net al zei, ik zat het te bedenken.
dat is omdat ik dit wel eens eerder gedaan heb maar even vergeten was hoe ik dit op kan lossen.

De USB die wireless verbinding gaat maken wordt aangestuurd door een Programma van Linksys.
En die wordt pas gestart als een gebruiker ingelogd is.

Ik weet nu weer hoe ik het opgelost had, en dat is om alleen de driver te installeren.
Maar ik ben nu druk opzoek naar de driver die ik moet gebruiker.

Maak je niet druk, DNS van server is goed ingesteld.
Ik moet alleen even het gebruik van wireless oplossen,
want ik kan ook geen driver vinden voor wireless.

Ik heb hier een Dell Optiplex GX260.
Ik vind op de dell site alleen maar een grafische en een geluids driver...
Kan iemand me hier mee helpen?
Ik heb ook op de CD gekeken van het apperaat wat ik in de computer stop voor de netwerk verbinding,
maar zo te zien kan ik ze niet los installeren.

Hopelijk kan iemand me helpen :)
 
Je kunt nog steeds mijn constructie gebruiken.

En verder is het een USB aangesloten netwerkkaart, dus werd niet (geïntegreerd) met de pc meegeleverd, en dus moet je niet bij Dell kijken maar bij de fabrikant van de netwerkkaart (Linksys dus) voor die driver die je zoekt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan