Draadloosnetwerk delen met iemand anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
In onze vakantiewoning naast ons huis wordt regelmatig gevraagd of ze een wachtwoord kunnen krijgen om gebruik te kunnen maken van ons draadloos netwerk. Ik heb dit nog nooit gedaan want ik weet niet of dit wel veilig is.
Onze eigen pc en de laptop mogen gebruik maken van elkaars bestanden en deze ook wijzigen.
Maar hoe zit het als ik de vakantiegast het wachtwoord zou geven van de draadloze netwerk verbinding? Kunnen deze dan ook in onze computer en laptop of is dit niet mogelijk?
Ze mogen best gebruik maken van onze internetverbinding maar dan moet ik wel zeker weten dat het veilig is.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Ja, een slimme persoon zou eventueel gebruik kunnen maken van jullie bestanden als dat op hetzelfde netwerk zit.

Wat een oplossing is, is om een 2e draadloze router te installeren, en daarvan de code vrij te geven.

Ja, een slimme persoon zou eventueel gebruik kunnen maken van jullie bestanden als dat op hetzelfde netwerk zit.

Wat een oplossing is, is om een 2e draadloze router te installeren, en daarvan de code vrij te geven.

Bedankt voor de tip dat ga ik uitzoeken want een router zijn de kosten ook niet en ons abonnement is groot en snel genoeg zonder datalimiet.
Nogmaals dank.

Heeft je modem meer dan 1 poort?

Er zitten wel 2 uitgangen aan de achterkant maar die zijn niet hetzelfde. Dus geen idee.

wat staat er bij de uitgangen van de modem, en welke is nu in gebruik?

Juist.
Dan kun je het beste er ook een switch tussen zetten.
Je modem heeft 1 bruikbare uitgang.

Dus als volgt:

Modem - 4-poorts switch - Router met draadloos prive
.......................................|
........................................- Router met draadloos gasten.

Laatst bewerkt:
Ik ben een leek hoor dus even simpel.
Ik moet in de uitgang waar nu de kabel naar de router zit een 4 poorts switch plaatsen?
Daarop aansluiten de kabel naar mijn eigen router en een kabel naar de vakantiegast router?
Snap ik het goed?

Laatst bewerkt:
He de tijd op de website staat niet goed zie ik want het is 2 uur later

Ja, je snapt em helemaal.

Volgens mij staat de tijd prima. Ik denk dat je instellingen in je profiel dan verkeerd staan.
Deze post is geplaatst om 20:19 en dat klopt met de server-tijd.
Controleer dit als volgt:
Helemaal bovenaan dit forum staat "Forum acties". Klik daarop, en ga naar "Wijzig opties".
http://www.helpmij.nl/forum/profile.php?do=editoptions

Dan zie je onderin "Tijdzone". Controleer je settings.

Laatst bewerkt:
Mijn provider schreef:
Nee met een Switch dat zal niet werken. Wat u wel kunt doen is een router op de router aansluiten. Ik kan u adviseren om hierbij hulp te vragen want de 2de router dient u dan een andere ip range te geven.

Het is opgelost.
Met een switch ging het idd. niet zoals de provider zei maar een extra router aan de router.

het kan wel hoor, je kan meerdere pc op draad loos neer zetten.
Let wel op dat je een ander paswoord neerzet, dan van je router.

Let ook op dat je geen shared heb staan op je HD en mappen.

Met firewall kan je de ip blockeren dat ze niet op je pc binnen komt.
pas als je toegang verleend aan een ip in firewall, kunnen ze bij je binnen komen.

als dit allemaal juist is, kan er niks gebeuren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan