Draadlooze verbinding Thomson TG789 wordt niet gevonden Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Experiabox-Thomson TG789 netwerk staat in de kamer hiernaast maar wordt niet gevonden door mijn laptop.
Het draadloos lampje is groen en zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
Kijk eens na of de SSID wel wordt uitgezonden, zodat je die (makkelijk) kunt opzoeken?
Daarnaast is er nog het zgn. MAC-filter. Als die aanstaat en het MAC-adres van je draadloze netwerkkaart staat niet in de tabel, dan krijg je geen toegang (heeft overigens niets te maken met het SSID uitzenden of niet). Ik kan uit de handleiding niet halen of een MAC-filter is in te stellen op jouw type Speedtouch, maar ik vermeld het hier wel even, voor de volledigheid.

In deze handleiding, op pagina 30 staat hoe het SSID van de SpeedTouch gevonden zou moeten kunnen worden: Hetzij het staat op de sticker (kan door je provider anders gemaakt zijn dan op de sticker), hetzij (werkt altijd) je logt in op de router via http://192.168.1.254 (bedraad) en klikt in menu Thuisnetwerk op Draadloos. Op pagina 12 staat meer in detail hoe je kunt inloggen op de Speedtouch.

Succes,

Tijs.

Mijn nichtje is niet te stuiten op de computer.
Kan er dus nu niet bij.
Morgen dan maar.
Bedankt

Voor je beeldvorming: Als de SSID niet wordt uitgezonden, dan zul je 'handmatig' een verbinding moeten gaan instellen met het SSID dat je van je draadloze netwerk gevonden hebt (zie instructies in vorige posting). Natuurlijk moet je ook weten welke beveiligingssleutel erbij hoort (als er 1 is ingesteld momenteel).

Succes morgen.

Tijs.

Nou volgens mij moet alles gewoon kloppen.
Mac adres ?
Ik heb 2 bijlagen met print Scrn gemaakt van de Thomson instellingen. misschien dat daar iets niet klopt?

Bijlagen

• Experiabox1.JPG
    Experiabox1.JPG
    95,1 KB · Weergaven: 87
  • Experia Box.jpg
    Experia Box.jpg
    93,7 KB · Weergaven: 78
Ik zie een paar dingen (dit zijn geen fouten, maar opmerkingen):
a. Het SSID wordt uitgezonden, dus zou moeten worden gevonden als je met je draadloze netwerkkaart gaat 'rondkijken' welke draadloze netwerken er in de buurt aanwezig zijn.
b. Het SSID heeft een spatie erin. Ik neem aan dat dat gewoon is toegestaan, maar gebruikelijker is om het 1 woord te laten zijn zonder spatie erin.

Kun je het draadloze netwerk (met de naam "Shalom amnon") wel zien als je gaat 'rondkijken' naar beschikbare draadloze netwerken??

Tijs.

Mijn netwerk kaart Netgear WG511 komt een hoop tegen maar niet Shalom Amnon.
Ik heb de spatie weg gehaald- nu ShalomAmnon- maar dat haalt ook niets uit.
Ik ben mijn netwerk kaart WG511 drivers maar gaan updaten maar toen ging het echter mis.
Netwerkkaart werd niet meer herkend.
Uiteindelijk een oude verzie van de software gedownload en toen gaan scannen.
Opeens kwam ik hem tegen maar toen crashte mijn laptop?
Nu weer terug bij af qua software Netgear maar bij het scannen nog steeds geen sigaar.
Ik denk echt dat het aan mijn netwerkkaart ligt.

Zéker als je (op een gegeven moment) het netwerk wel kon vinden maar er geen verbinding mee kan maken zou ik inderdaad vermoeden dat het aan je netwerkkaart ligt en/of de daarbij horende driversoftware.

Natuurlijk zou je ook iemand (met een laptop bijv.) kunnen vragen of die wél succesvol kan verbinden met dat draadloze netwerk.

Tijs.

OK het werkt.
Ik heb bij control pannel Netwerken de utility Netgear uitgeschakeld en Windows mijn netwerk laten configureren.
Daar moest ik WPA en Web etc intoetsen.
Alles werkt nu.
Toch gek dat Netgear deze verbinding niet kan vinden en bij mij thuis kan ik gewoon met mijn laptop draadloos internetten met mijn Thomson experia box SpeedTouch 780.
Ongetwijfeld een ouder type kastje of iets.
Bedankt voor de tips.

Inderdaad vaag dat je het met het hulpprogramma van jouw draadloze netwerkkaart niet kunt fixen, en dus 'de Windows manier' (Windows Zero Configuration) hebt moeten gebruiken.

Evengoed mooi dat er resultaat is, en bedankt voor je terugmelding.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan scannen tot je een ons weegt maar zie de verbinding niet, ook niet met Windows configuratie.
Heb het gewoon ingetoetst en het werkt maar als ik netwerken ga scannen met Windows zie ik de verbinding niet.
Vreemd.
Weet iemand waarom dat zo is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan