Draadlose printserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sven2007

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Ik heb boven op zolder de volgend staan: De bak van telenet die loopt naar DES-1005D 5-Port fast ethernet desktop switch. Deze gaat naar een Wireless G Acces Point DWL-G700AP.
Op dit acces point surfen we dus draadloos. Nu willen we onze printer (waar we nu steeds met onze laptop naar toe moeten) ook draadloos in het netwerk zetten zodat we draadloos kunen printen:

De printer is een HP OfficeJet 5680

Moeten we dan gewoon een draadlose printerserver kopen die verbinding maakt met mijn accespoint en verbonden is met de kabel met de printer ? En werkt dit op alle accespoints ?

Hoi,

Ik heb eerst gezocht naar jou type printer, maar volgens mij is het óf een OKI, óf het typenummer van HP klopt niet ......
HP OfficeJet 5680

Ik wilde dit weten omdat het type draadloze printerserver afhankelijk is van de soort printer: een multifunctionele of niet.
In elk geval een antwoord op je vraag:
- deze printer zal alleen werken voor de draadloos met het accesspoint verbonden pc's
- er is een nieuwe multifunctionele printerserver van Linksys:

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WPSM54G
http://www.all-mall.nl/redir.cgi?pa...690509;mi=start;smi=product;shopname=allmall;

Laatst bewerkt:
@Sven,

... dus gaat het kennelijk om een all-in-one.
Het werken met een printerserver (al of niet draadloos) heeft nog al eens tot gevolg dat alleen de print-functie nog aan te sturen is.
Het door mij aangegeven type van LInksys, belooft dat 'probleem' op te lossen.
Ik zou zo niet weten of er ook nog dergelijke servers (draadloos) van andere merken zijn die zo duidelijk aangeven, een multifunctionele aansturing mogelijk te maken.

Dus al ik het goed begrijp moet ik mij zo'n multifunctionele printserver kopen en dan ga ik die draadloos kunnen verbinden met mijn accespoint. En dan met de kabel verbind ik die printerserver met de all-in-one printer.

Klopt ?

Yep !

Er zit bij die Linksys trouwens een perfecte handleiding.

Andere vraag touwens: waarom heb je de combi Kabelmodem <> switch <> Accespoint?

Ik veronderstel dat de printer dan een IP Adres krijgt maar hoe kan ik dat vinden want ik kan niet inloggen op mijn Acces Point ?

Ik veronderstel dat de printer dan een IP Adres krijgt maar hoe kan ik dat vinden want ik kan niet inloggen op mijn Acces Point ?

Hoezo 'niet kunnen inloggen op je accesspoint'?
Ok, dan vergeet het maar met die Linksys, want je moet wel degelijk een aantal wijzigingen aanbrengen.
Had indirect ook te maken met mijn vraag over switch<>accespoint.
Er wordt bij printerservers van uitgegaan dat deze aangesloten worden op een router.

Laatst bewerkt:
Dus ik moet mijn AccesPoint vervangen door een Router met draadloos erop ?

Dus ik moet mijn AccesPoint vervangen door een Router met draadloos erop ?

Dat zeg ik niet.
Jij beweert, dat je niet in je draadloze accesspoint kunt .....
Mijn eerdere vraag heb je trouwens ook nog niet beantwoord: waarom een switch <> accespoint en of je naast die accespoint ook andere apparaten aan die switch hebt hangen.
Om de printerserver te kunnen installeren voor draadloze comm. met je accespoint, moet je in de configuratie van de accesspoint zijn ... en dat kan natuurlijk normaal gesproken altijd, dus ook met de d-link van jou.
Maar geef nu eerst maar eens antwoord op mijn vragen, want zo werkt het natuurlijk niet.

Het gaat over mijn nonkel en bij mij nonkel is er dus enkel die switch die loopt naar het accespoint.

En dan beneden hebben ze een laptop die op het accespoint zit en een printer staan.

Ik heb op de laptop het IP van de gateway opgezocht en daar naar toe gesurft maar dat ging niet.

En verder zijn er geen computers of laptops 'in huis'?

Dan is een switch ertussen redelijk overbodig, maar zolang het werkt.

Overigens kom je (standaard) in het Accesspoint met ip-adres: 192.168.0.50
De username is admin en standaard is geen wachtwoord gegeven.

Als hierin wijzigingen zijn aangebracht, kan je hem resetten, waarna bovenstaande gegevens weer van kracht zijn.

Maar ik moet mijn laptop dan wel met de draad verbinden met het accespoint zeker en mijn ip instellingen zelf instellen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan