Draadloze camera via coax op videorecorder aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
hallo,

ik ben krorte tijd geleden de trotse bezitter van een Esky Belt-CP v2 en heb hiervoor een draadloze camera gekocht waarmee ik mijn vluchten onboard kan opnemen, maar dan heb ik wel een recorder nodig die daagbaar is. en aangezien de all in one recorders nogal aardig prijzig zijn en ik net mijn heli en wireless camera heb, heb ik dus niet zo heel veel geld meer te besteden.

nu heb ik misschien wel wat materiaal wat mogelijk van pas komt namelijk:

1. een draagbare videorecorder (12v) maar er zit geen scart op en mijn wireless receiver heeft alleen maar een composiet (geel en wit)
2. de benodigde kabels zoals composiet, coax, stroom kabel en 12 volt accu
3. en videobanden (heel belangrijk:P)

maar nu heb ik dus een omzetter nodig om van composiet naar coax te komen.
en ik heb al wat rond gezocht en die zijn er wel maar deze zijn ook zoals net behoorlijk prijzig. nu heb ik toevallig ook nog een oude Nintendo 64 op zolder staan met daarbij een plat stekkertje en daarachter een coax aansluiting, die vervormt dus het normale composiet singaal naar een coax.

maar nu weet ik met geen mogelijkheid hoe ik deze platte stekker moet vervormen naar een Gele en Witte stekker.

zou iemand mij daar mee kunnen helpen?

Bij voorbaard dank,
Night

ps. dit is een een afbeelding van de composiet versie van de platte stekker :
YGN234-1.jpg

ps2. dit is een afbeelding met de coax versie van de platte stekker :
eaae_1.JPG

Laatst bewerkt:
Wat zit er nou precies voor aansluiting op je 12 volt recorder?

Ennuh, composiet heeft 3 aansluitingen:
Rood: Audio Rechts
Wit: Audio Links
Geel: Video.

1. ik heb alleen coax uit en coax in op mijn videorecorder.
2. het is een mono geluids opname dus er zit alleen maar een witte stekker voor geluid aan ;)

zo ziet hij er aan de achterkant uit :
modulator_rf_channel.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb nog even gezocht naar een oplossing, maar die nog niet gevonden.
Probleem zit em in, dat je voor het coax signaal een tuner nodig hebt.
Dus het video signaal composiet moet worden omgezet naar een RF signaal en afgestemd op een vaste frequentie waar je recorder mee om kan gaan.

Het zal vast wel bestaan, maar geen idee waar.

Is het niet makkelijker om te recorden met een laptop, en een kastje van composiet of video 8 (S-video) naar usb ?

ik heb daar denk ik al de benodigde hardware al voor want hoe zou die nintendo anders van een normale composiet aansluiting via de kabeltje/kastje naar het rf singaal komen?

maar natuurlijk ik kan netzogoed mijn laptop gebruiken :P had ik helmaal nog niet aan gedacht :P alleen is dat ding wel heel duur en als daar wat mee gebeurt heb ik wel een probleem. daarom leek mij op het eerste gezicht de videorecorder wat handiger. maar zijn er nog goedkope tuners voor in een laptop voor onder de 20 euro, ik zie alleen maar tuners via usb of pmcia met een coax aansluiting en dan ben ik weer terug bij af.

aangezien ik net mijn heli heb en mijn wireless cam heb heb ik niet zo veel geld meer te besteden

mvg,
Night

Laatst bewerkt:
hallo,

oke bedankt, ik heb zelf ook de voorkeur voor de 2e omdat deze simpelweg de meeste ondersteuning geeft. alleen hoe gaat dat precies in zijn werking via ebay? het is in een andere munt soort dan euro.

en hoe werkt dat apparatje met geluid? volgens mij zit daar zo'n line out stekker op die je op de line in op de laptop moet aansluiten of niet? ik heb namelijk alleen maar een line out (groen) en Microfoon (rood) op mijn laptop zitten, volgens mij is het dan wel mogelijk om ipv het in de line in te doen, het dan in de Mic aansluiting te doen? zal het dan werken? of detecteerd hij het dan verkeerd en heb ik geen geluid? of hoeft het helemaal niet via de line in en out, dat het dus via de usb gaat?

mvg,
Night

ps. mocht iemand toch nog weten hoe het werkt met de videorecorder, dan zou dat alsnog heel vijn zijn.

edit: ik zit mij net te bedenken, ik heb hier nog een travo liggen en een printplaatje die samen van 230 wisselspanning 12 volt gelijkstroom kan maken (zonder print plaat wisselspanning), en ik heb hier nog een paar accu's liggen van 6v en die kan ik natuurlijk in serie schakelen en zo 12v verkrijgen. verder heb ik nog een omzetter die van 12volt accu spanning 230 volt 180- wat kan aanleveren.

en toen dacht ik, misschien is het wel mogelijk om daar gewoon een 230 volt videorecorder op aan te sluiten, die kan ik van marktplaats voor 5 euro kopen, of misschien nog wel een video/tv combie. dus is mijn vraag zou dit allemaal werken en zo ja kan ik dan alleen een videorecorder (20 watt) of kan ik ook een recorder/tv combie (35/50 watt) laten werken met deze opstelling zodat ik mijn beelden live kan bekijken?

Laatst bewerkt:
paypall heb ik niet en gaat dat allemaal vanzelf met ideal? ik dacht dat het alleen in nederland was of in ieder geval met euro's.

verder zie ik het al op 23 euro staat en ik met mijn video recorder goedkoper uit ben via mijn nieuwe manier :P en ook nog eens veiliger want er kan dan niets met mijn laptop gebeuren alleen met mijn video recorder van 5 eurotjes :P

ik heb vanmiddag getest dat het werkte 9,6v boormachine accu + omvormer 180 watt en een dvd speler (17 watt) hetzelfde wattage als de "nieuwe" 2e hanse VHS het had iets van 1 uur gewerkt en toen heb ik hem er maar achterweg getrokken want toen dacht ik dat het wel goed was. nu heb ik ook een tv er op aangesloten zonder de dvd dan natuurlijk maar dan begint mijn omvormer al te piepen, zal het komen omdat de voltage onder 10v is gedaalt of komt het omdat hij niet genoeg watt kan leveren? tv = 30-40 watt en de omvormer gaat tot 180 watt.

ik kan hem niet zo snel in de auto uittesten want ik ben net geopereerd dus mag nog helaas niet zo veel tillen.

mvg,
Jasper

Laatst bewerkt:
Zowel Paypal als Ideal moet je aanmelden. Beiden zijn gratis.
Omzetten van verschillende valuta's gaat automatisch.

ideal heb ik al en paypal moet ik dan misschien nog even een account aanmaken, dat is gratis toch?

weet u trouwends ook hoe dat zit met die omvormer want de videorecorder en alles er op en er aan heb ik aan de praat gekregen, misschien kan ik dan nog wel een televisie video combie kopen (voor een 10tje) en die op de omvormer aansluiten zodat ik ook live beelden kan zien.

ik ga nu wel heel erg van mijn topic onderwerp af zie ik wel, mag dit?

mvg,
Jasper

ideal en Paypal zijn gratis zoals ik al zei.
En je topic gaat prima zo.

ooh daar heb ik perongelijk overheen gelezen sorry daarvoor

Als het topic ok is dan nu maar hopen dat iemand naast u mij kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan