Draadloze downloadsnelheid veel trager dan bekabeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hier een 30Mb internetaansluiting op een Linksys wrt54g (v7.2) router met DD-WRT firmware (v24 rc7), bekabeld haal ik die snelheid makkelijk, maar draadloos kom ik niet hoger dan 12 Mb, wel een erg groot verlies als je het mij vraagt.

Iemand een tip waar dat aan kan liggen?

Vertel ons eerst eens welke wLan router je hebt.
Vertel ons eens hebt je een snelheid van 12MB/ps of 12Mb/ps, of te wel het verschil tussen megabYte of megabIte.
Haal je het eerst geval dus 12MB/ps dan mag je zeker niet klagen. De meeste routers gaan er niet over heen. Er word vaak wel geadverteerd met 300 Mb/ps snelheden maar dit word vaak niet gehaald. Bij 12MB/ps zit je ongeveer op 100Mb/ps en das lang niet slecht.

grtjs jjw

Dan moet ik je corrigeren helaas.....Megabits is Mb en megabytes is MB, er staat Mb. Het verschil tussen die twee is mij geheel duidelijk.

Router staat benoemd dacht ik? of bedoel je dat niet??

Iig haal ik op speedtest bekabels 30Mb/sec en draadloos 12Mb/sec.

Nou een hoop mensen weten het verschil in de termen niet vandaar dat ik het vroeg, ik bedoelde er niets kwaads mee. Idd de router word genoemd en kan ik je al vertellen dat je daarmee niet echt hoger zal komen draadloos, ook al zeggen de specs anders hij zal niet sneller lopen door de lucht. Het zelfde probleem heb ik ook gehad met een aantal routers en heb op een gegeven moment de moed opgegeven en een dure gekocht die wel doet wat hij moet doen. Jammer genoeg word er veel geadverteerd op het gebied van wLan routers met snelheden die lang niet haalbaar zijn.

grtjs jjw

......en een dure gekocht die wel doet wat hij moet doen. Jammer genoeg word er veel geadverteerd op het gebied van wLan routers met snelheden die lang niet haalbaar zijn.

Misschien dus wel handig als je vertelt welke router (merk/type) dat is .... ;)

Ja dat zou ik idd kunnen doen :p pff en dat op de zondag haha.

Ik heb zelf gekocht een NetGear WNDR3700 en daar legde ik toen ruim €170 voor neer. Hij is inmiddels iets goedkoper zo rond de €140. Is nog steeds een emmer met geld als je het terug rekent maar na aansluiting en installatie voor mij in ieder geval dik zijn geld waard. Ik draai nu dual band meerdere componenten met net geen 600Mb/ps, das uiteraard onderling in het netwerk. Ik zelf heb een 22Mb/ps aansluiting en ook dat haal ik dus door de lucht bij een speedtest. Ben zeer tevreden, zeker op de 5ghz band, daar loopt het als een zonnetje. Bedraad gaat het helemaal als een trein, de router is voorzien van gigabit aansluitingen en al mijn componenten ook dus als ik het bedraad doe gaat het nog sneller.

Onthoud wel goed, elk huis is anders, elke rand apparatuur in de buurt van de router zou voor storing kunnen zorgen wat de snelheid ten nadelen komt.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Nou spijtig voor mij, in de tijd dat ik hem kocht was ze helaas gewoon zo "duur" en nu zag ik toevallig bij de bcc nog een prijs van €140. Het voordeel van nu voor mij, als er wat mee is loop ik binnen 5 minuten naar de bcc en het word opgelost, als je hem besteld via internet moet je wat meer aan de hand halen als het apparaat niet functioneert.
Maar dat zeg ik, ik ben er zeer tevreden mee.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan