Draadloze internetverbinding weggevallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBrannigan

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Mijn desktop maakt een prima (80%) draadloze verbinding met de router, maar de verbinding tussen de router en internet komt vervolgens niet tot stand. Terwijl dat eerst urenlang wel goed ging, en mijn laptop dus wél een prima internetverbinding heeft. Rara, hoe kan dat?

reset de router eens (stroom eraf, 30 sec wachten, weer stroom erop).

Is de router rechtstreeks aangesloten op het punt waar internet binnenkomt, of zit er nog een modem tussen?
Als er nog een modem tussen zit, ook die dan resetten.

Als er geen modem tussen zit, dan contact opnemen met de internet provider en vragen die een meting te doen.

Ik heb een Sitecom WL-351 ZI Premium router. Geen idee waar mijn modem zit, maar ik zal die ook resetten.

Ben benieuwd of Ziggo dit op kan lossen, want de internetverbinding via mijn laptop is prima. Dus een meting zal niets uitwijzen...

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Heb je ziggo..? dan zit je modem meestal (in de buurt van) daar waar je coax kabel het huis binnen komt!

Dan zit het probleem in je dekstop, en niet in de hardware van ziggo.

Ga eens naar apparaat beheer --> netwerk adapters --> op jouw netwerkadapter rechtsmuisknop --> unistall
en vervolgens bovenin bij acties --> scan voor hardware wijzigingen en reinstal de netwerkadapter.

Bij mij werkte dit altijd als mijn laptop niet wou verbinden.
Nadat ik het op het gegeven moment moe werd en met de moker een gat in de laptop heb geslagen en een nieuwe heb gekocht, anger management!

Laatst bewerkt:
Dat had ik niet goed begrepen dat er i.p. niets mis is met de internetverbinding op zich daar de laptop wel een normale verbinding kan maken.
Dan moet het probleem dus in de PC/Windows gezocht worden.

Verbindt de PC eens via een draad met internet/de router en kijk eens of het dan wel goed gaat.

Oh nog even dit: veel PC's/laptops hebben problemen met het draadloze netwerk als ze vanuit slaapstand gestart worden.
Herstart van Windows lost dat dan op.

Laatst bewerkt:
Ik had gisteravond inderdaad al een moker in mijn hand :)

Bedankt, loukskywalker, ik zal dit vanavond proberen!

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt doordat een IP-adres 2x is uitgegeven waarvan 1x aan de pc/laptop/printer/gsm/tablet met de problemen.

Wanneer het even kan zowel de pc als de router resetten en zorgen dat de router als eerste is opgestart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan