draadloze ip camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudientje

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
We hebben 4 draadloze ip camera's gekocht. (merkloos) We hebben een goed draadloos netwerk thuis, maar we krijgen de camera's niet draadloos.
Bedraad doen ze het wel.
Kan iemand ons helpen?
vr. groet,
Lanza

bedraad werkt het wel dat is al iets.
zit er een setup bij voor de camera's.
Misschien kun je daar een optie vinden van wireless of wifi

vertel eens wat je zoal gedaan hebt.

ik heb eerst de software geïnstalleerd. Daarna heb ik één camera bedraad aan het modem vastgemaakt ( of moet er een router tussen?)
Het ip adres van het modem en de camera heb ik gelijk gemaakt. Daarom (?) doet hij het wel bedraad. Maar dan???

een modem van ziggo?

Het ip adres van het modem en de camera heb ik gelijk gemaakt dit is niet goed,dan gaat t niet werken

je moet ze allemaal een ander (vast)ip adres geven in de "range" die je WIFI modem of router uitdeelt meestal is dit 192.168.0.x
en als je ze vanaf buiten je eigen netwerk over het internet wil kunnen bekijken moeten ze allemaal een ander poortnummer krijgen

als het goed is zit er een cd bij met software, met een programma erop waarmee je door er een netwerkkabel in te steken ze kan benaderen/instellen er dan het ip adres en een poort nummer kan veranderen,daarna kan de kabel eruit en zijn ze draadloos te bekijken
dit staat uitgelegd in de handleiding

als je WIFI modem/router ip adressen uitdeelt in de 192.168.0.x range zou ik ze zo instellen:

camera 1 192.168.0.10 poort 81
camera 2 192.168.0.11 poort 82
camera 3 192.168.0.12 poort 83
camera 4 192.168.0.13 poort 84

als je ze vanaf buiten je huis/netwerk wilt bekijken bv op het werk of bij familie, moeten de poorten geforward worden naar het ipadres,dit doe je in je modem/router
bv poort 81 tm 81 forward==> 192.168.0.10
enz enz

dan kan je door je externe ipadres in te vullen met daarachter dubbele punt/poortnummer je verschillende cameras van buitenaf bekijken

Laatst bewerkt:
Het wordt voor mij een beetje te ingewikkeld, en ik heb een vriend gevraagd ons verder te helpen, maar reuze bedankt voor het meedenken.
vr. groeten,
lanza

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan