draadloze koptelefoon houdt er plotseling mee op

Status
Niet open voor verdere reacties.

voltaire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2011
Ik heb een Sony MDR-RF810R. Na een paar minuten luisteren houdt hij er plotseling mee op. Dan gaat het groene lampje op het station knipperen. De batterij is volledig geladeen. Eerder had ik dat ook bij een Sennheiser. Die heb ik teruggebracht naar de winkel. Het zou toch wel heel toevallig zijn als ik twee keer een nieuwe kapotte koptelefoon heb gekocht? Wat kan dit zijn?

Wat mij opvalt aan de koptelefoon (die ik gisteren 9-9-2011 heb gekocht bij MediaMarkt) is dat het een ontzettend goede geluidskwaliteit en een enorme afstand levert. (Zo'n 20 meter zou mákkelijk moeten lukken als het basisstation op zolder staat en je zelf op een grasveld gaat lopen).

Om nu jouw vraag te beantwoorden:

Wat mij ook opviel was dat de koptelefoon na een paar minuten niks luisteren zichzelf uitschakelde en het lampje op het basisstation begon te knipperen.
Met een klikkerdeklik* op een liedje schakelde de koptelefoon automatisch weer in, en kon ik weer vrolijk verder luisteren.

Ik hoop dat dit ook voor jou werkt.

* ook wel dubbele klik genoemd - en ik schrik ondertussen van het geluid van de koptelefoon die netjes uitschakelt terwijl ik deze zin typ :)

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Die geluidskwaliteit is inderdaad goed en mooi, dat is het inderdaad niet. Het rare is dat hij bij mij uitschakelt (met een harde ruisachtige knal) als er wel geluid is. Bijvoorbeeld tijdens een voetbalwedstrijd op TV. Dus niet echt een signaalloze situatie.

Is denk ik opgelost. Je moet zorgen voor voldoende ingangssignaal en dan de koptelefoon zelf wat zachter zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan