Draadloze laptop met PC verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

FragHank

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Goedendag,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, een Acer Aspire 5920. Ik heb ook een desktop PC waar bestanden op staan die ik naar m'n laptop wil kopieren.

Is het mogelijk om via mijn wireless router (waar de pc op staat aangesloten met kabel, een Linksys Wireless G 54mpbs) bestanden te versturen naar de laptop ?

Heb een hoop gelezen over een crosskabel (?), is dit de directe oplossing ?

Point of interest, m'n laptop runt op Vista en de desktop op XP.

Greetz.

Hoi,

Beide PCs moeten in een netwerk worden opgenomen (betrekkelijk eenvoudig)
Lees er eerst eens wat over.
Hier een duidelijke uitleg.

Suc6.

Is dit niet al het geval ? Want zowel de laptop en de pc hebben verbinding met het internet....
Beide kunnen ook in het admin menu van de router komen.

Het probleem is dat ik de PC niet kan vinden in mijn netwerk. Wanneer ik netwerk open in Vista op de laptop, zie ik mijn laptop en WRT54G (De router ?) staan....

Hoi,

Dit moet je op je XP computer uitvoeren/instellen.
Hier staat hoe je je Vista computer moet instellen.

Kort gezegd:
PCs computernaam geven; Beide moeten deel uitmaken van de zelfde werkgroep; bestand en printerdeling instellen. Kan met "Wizard thuisnetwerk instellen"

Suc6.

Het antwoord lag simpeler... In deze computer van de laptop moest ik gewoon \\192.168.1.100 intikken (ip adres van de desktop)... Bestanden delen en ik ben er, iig bedankt !!! :thumb:

Het antwoord lag simpeler... In deze computer van de laptop moest ik gewoon \\192.168.1.100 intikken (ip adres van de desktop)... Bestanden delen en ik ben er, iig bedankt !!! :thumb:

Kan je mij uitleggen waar ik dat ip nummer moet intikken, kortom, hoe kunnen die twee computers elkaar zien en bestanden uitwisselen? Kan dat via firewire kabel?

Arie

Ik wilde ook mijn laptop aan de computer koppelen
Bedraad dan werk alles goed alleen via de wifi werkt het niet weet iemand wat ik fout doe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan