Draadloze microsoft muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

woman

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
Ik kan mijn probleem nergens terug vinden en de link die je gaf (Puppie) kwam nergens op uit,verkeerde link gaf hij aan.dus plaats ik mijn probleem nogmaals op deze forum als een nieuw onderwerp

Mijn man gebruikt al een tydje een Draadloze microsoft muis,wat wil nou het geval zijn,hij start 2 dagen geleden zijn pc opnieuw op en ineens doet zijn muis het niet meer,alles hebben we getjekt,geprobeerd maar niks helpt en de muis is niet kapot want op mijn pc doet hij het wel,en goed ook.
Nu is mijn vraag Hoe kan dit zomaar ineens en wat is er aan de hand dat hij het niet meer doet Op de USBCHIP?
Het is net of de USBCHIP te weinig stroom krijgt maar de printer en het toetsenbord doen het wel MET en ZONDER kabel (toetsenbord dan he ).
En In de bios staat ook alles zoals het moet.
Hopenlijk heeft er iemand een oplossing want wij weten het niet meer

liefs woman

Laatst bewerkt:
Ik kreeg een melding van deze topic, dat er een andere topic met hetzelfde onderwerp is. Gezien ik in de andere topic(die gesloten is door een collega) met de link naar de bewuste topic ook niet verder kom. Laat ik deze topic open en de topic die kennelijk niet door iedereen te bereiken is, wordt door de collega gesloten.

We gaan hier dus verder.:)

ok crash toppie :thumb: dank je wel.

Liefs woman;)

Je kan proberen een usb-hup te kopen met adaper deze kan het aantal watt meer aan dan je computer, misschien is dan het probleem dan opgelost.

hoi humpe.
Bedankt voor je antwoord maar we hebben al zo'n hub en daar werkt de muis ook niet op?:confused:

Jammer ik heb het ander bericht niet gelezen, gebuik je misschien usb 1.1 of usb 2.0.

Hoi humpe.

hub USB 2.0
Bedoel je het bericht in mijn eerdere oproep?dan zal ik die nu hierin plaatsen dan weet je wat meer ,denk ik ,hoop ik :) Zie bericht hieronder....

Mijn man heeft een draadloze Microsoft muis een Wireless Optical Mouse 2.0 Model:1008 en een Sweex toetsenbord met draad,dat gaat al maanden goed tot hij na het schoonmaken zijn pckast weer aansloot en zijn muis helemaal niks meer deed,hij heeft er niks uitgehaald ofzo en al tig keer nagekeken of hij wat los gestoten heeft en of de USB goed en vast zit en alles zit precies zoals het hoort,

Rechtstreeks op de USB doet de muis helemaal niks,maar als hij er een USB-hub tussen zet doet hij het wel,maar die HUB is niet van veel waarde dus valt steeds uit (was maar een ding van 5 euro) hij heeft ook het orginele tussenstuk wat ertussen moet om de muis op een andere usb aan te sluiten geprobeerd,maar ook dat werkt niet,terwijl de muis het wel op mijn pc doet?dus hij is niet kapot.

De bios staat ook goed,alle dingen hebben we allemaal via deze site getjekt waarvan we dachten wat het zou kunnen zijn maar alles staat allemaal goed.

Hij heeft gisteren nog een biosupgrate gedaan,hardware updates geinstalleerd,als die er waren,ondertussen andere muis+bord aangesloten,maar nog steeds niks,en het toetsenbord doet ook niks meer.

Wel start de pc op,heeft i.net verbinding noem maar op alles doet het verder behalve de muis en het toetsenbord,het zal wel weer iets kleins zijn maar die kleine dingen geven juist de grootste problemen.

Die muis heb ik nu op dit moment in gebruik en doet het bij perfect.
liefs woman

Laatst bewerkt:
uuuuh ja gewoon zoals hij altyd doet,openmaken en stof verwijderen enz of is dat niet goed dan ??:confused: ja ik heb daar helemaal geen verstand van hoor,wel van installeren en dergelijke (behalve de muis niet dus) ;) :D

tsja hij heeft het gedownload maar we weten eigenlijk niet precies wat er nou goed staat ofzo,BV bij de ene staat 66 mhz aangelinkt en bij de USB niet,maar hoort dat zo of moet die 66 mhz ook in werking zijn bij de USB?? en zoja waar kan hij dat dan veranderen??:(

Heb je al bij configuratiebeheer, systeem, Apparaatbeheer gekeken of je muis wel goed geinstalleerd is.

Ja ,Alles staat en zit erin wat erin hoort voor die muis,maar IK heb geen software hoeven te installeren ook nooit geinstalleerd ook (van die muis dan),ik sloot die muis aan op mijn USB poor die aan de zijkant zit bij mij en hop hij deed het dus volgens mij is al die software overbodig,dat is alleen voor extra dingen voor die muis.:mad:
Anders moet hij maar eens gaan informeren bij de pc zaak waar we hem gekocht hebben mischien dat die wat weten en of het meerdere keren voor komt bij mensen want dit is maar zeer vreemd.vind je niet...:(
Ik weet het verder niet meer. :confused:

Groetjes woman.

Beste Woman,

Je typte in een van je berichten:"maar als hij er een USB-hub tussen zet doet hij het wel,maar die HUB is niet van veel waarde dus valt steeds uit ".

Dus mogelijk werkt het wel met een goede usb-hub ertussen.

Maar het probleem blijft vreemd...

Weet je zeker dat alles in de bios goed staat???
vergelijk anders het usb-gedeelte met jouw pc....

Heb je toevallig nog een usb apparaat dat zijn stroom alleen via de usb poort trekt???
Zoja, doet deze het op dezelfde usb aansluiting waar de muis het niet doet?

Wat gebeurd er als je de muis pas aansluit nadat de pc is opgestart?
Hebben jullie ook geprobeerd de muis op een andere usb-poort aan te sluiten?
Ik neem aan dat jullie wel de kanalen knopjes hebben geprobeerd.( op de muis en de reciever)

Je zou ook nog kunnen proberen de muis-driver te verwijderen.
Daarna pc opnieuw opstarten en de muis aansluiten.
Maar het lijkt me eerder dat er iets mis is met de usb poort of in de bios, of gewoon iets heel vaags..hihihiih

Offtopic: Zo had de pc van mijn vader iets raars....sluit je daar een usb-hub op aan, dan start de pc niet eens meer op. Kom er maar niet uit wat het is.

wow wat een vragen hihi.
nee op die ene hub knipperde de muis alleen maar verder niks,ik dacht dat hij het toen wel deed.
We hebben 3 of 4 hubs en geen een doet het op zijn pc met die muis,bij mij wel :D
Ja op alle poorten geprobeerd met een verlengstuk en zonder verlengstuk.
Muis pas aangesloten voordat de pc opnieuw opstarte en daarna weer zonder dat de pc opnieuw opstarte.

Maar dat is wel een FANTASTISCH IDEE:thumb: ,de muis zit nu op mijn pc en kan ik nu bij mij kijken hoe en wat me pc aangeeft over de muis :cool: ,dan weten we meteen wat er bij me man loos is,hee bedankt ik ga gauw eens kijken in me bios( en zal overal vanaf blijven hihi)anders is de mijne dalijk ook over zijn toeren.....ik hoop dat ik nu onderhand kan vinden wat de oorzaak is.:thumb: :love: ;)

tot laters
Liefs woman

Misschien een heel dom antwoord, maar heb je wel eens geprobeerd om de muis en zender op zijn pc beide te resetten. Ik heb ook weleens dat hij bij mij het wel goed aangeeft en als ik op het andere toetsenbord werk dat hij het dan niet goed doet. De USB met adapter heeft zijn eigen voeding van 12 volt en kan zwadere devices aan dan op de pc zelf.

Hoezo klinkt dat dom? vind ik niet hoor er zijn zat mensen die dat niet weten,ik weet wat je bedoelde en ja ook gedaan,maar het maakt al niks meer uit,de moederbord van me man is kapot dus de topic kan gesloten worden .

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie moeite en fantastische hulp en see youre next time
:rolleyes: :o :love:
Liefs woman.

zeker stofzuiger gebruikt voor het schoon maken van je pc

zeker stofzuiger gebruikt voor het schoon maken van je pc

Nee hoor,die gebruikt hij nooit,hij maakt de binnenkant stofvrij met een dikke kwast.
Er zijn op het moederbord 2 chips gesmolten/verbrand daarom dat zijn pc het nu helemaal niet meer.maar morgen gaat hij terug naar waar we hem gekocht hebben en maken hem of een nieuwe?
gr woman.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan