draadloze modem zorgt voor crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hai, ik heb een draadloze USB modem (speedtouch 121 g, thompson) die in het verleden gewoon werkte maar de laatste tijd, elke keer als ik hem inplug springt het scherm na een paar seconden op blauw en krijg ik een fysieke geheugendump.

Iemand tips hoe dit op te lossen?

Vraag je eerst eens af of je bij de driver van de draadloze netwerkkaart een programma'tje gekregen hebt om de draadloze netwerkverbindingen in te stellen en beheren.
Is dat het geval, dan moet je dat hulpprogramma gebruiken om alles te beheren. Zet dan de Windows Zero Configuration service af (dus op opstarttype Uitgeschakeld), dat zou dan kunnen helpen.
Afzetten Windows Zero Configuration:
in XP: Start -> Uitvoeren -> services.msc -> ga naar Wireless Zero Configuration-service, dubbelklik erop, en zet opstarttype op Uitgeschakeld. Herstart hierna de pc.
in Vista: Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor Als Administrator uitvoeren -> ga naar "Windows Wireless Service" dubbelklik erop, en zet het opstarttype op Uitgeschakeld. Herstart hierna de pc.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Succes,

Tijs.

Heb je Windows kortgeleden bijgewerkt (updates?)

De speedtouch driver veroorzaakt vanaf een bepaalde update van Windows conflicten resulterend in deze BSOD's. Thomson schijnt niet meer van plan om er ooit nog een nieuwe driver voor te ontwikkelen omdat het ding "te oud" is.....

Remedie: andere usb wifi key kopen... (helaas)... of een PCI kaartje...

Hai Erp
dat is lekker dan. Ja, ik heb windows geupdate. GROM

ik ga de oplossing van Thijs ook nog proberen. Dank voor de tips.

Even ter herinnering: Je moet wel een bij de driver meegeleverd hulpprogramma hebben voor beheer van de draadloze netwerken. Zet je Windows Zero Configuration af zónder dat je zo'n hulpprogramma hebt, dan kun je zowiezo geen verbinding maken...

Tijs.

Mocht je toch nog willen kijken of er een update van de driver mogelijk is t.o.v. wat je nu al hebt:
link

Succes,

Tijs.

ik denk dat ik toch voor een update moet gaan. De oplossing van Thijs deed niets. De crash bleef gewoon terugkomen....

Ok, zet dan de Wireless Zero Configuration-service (XP) danwel Windows Wireless Service (Vista) wel weer terug op opstarttype Automatisch.
Dit ter voorkoming van problemen met de nieuw aan te schaffen draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Dank je, al gedaan. ben alleen nog niet zo zeker van een nieuwe kaart. vind het wat belachelijk dat een goed werkend apparaat niet meer werkt omdat er geen update drivers zij. Dom kapitaalvernietiging vind ik, hoe klein het kapitaal ook is :)

Blijkbaar een "arrogantie" die een club als Thomson zich kan veroorloven...
Heb hetzelfde ook al eens gehad met een paar Philips producten....
En hoeveel mensen konden hun, oude maar nog prima functionerende, HP producten niet aan de straat zetten omdat men er daar geen zin in had om er nog Vista drivers voor te gaan ontwikkelen... En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen.....

Tja...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan