draadloze muis, batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelv

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Ik heb een een draadloze muis van HP. Iedere week , echt om de 7 dagen, moet ik de de batterijen vervangen, dat vind ik erg snel.
Volgens de gebruiksaanwijzing mogen er geen oplaadbare in(?).
Is dit normaal?, had ik dit geweten had ik nooit voor draadloos gekozen.

zijn het 1,2V of 1,5 V batterijen die erin gaan ? AA ,AAA, penlite ? welke precies ?

Heb zelf een Logitech, om de 3 weken wisselen, doe ik met AA Duracell Ultra. Ben het ook zat, wil weer een draadje. :( Maar om de week is wel erg vaak! Drukke ondergrond wellicht? Vreet ook batterijen.

Drukke ondergrond?, wellicht. Het is een heel agressief knipperende muis, al ligt ie stil .:rolleyes:
Heb trouwens bijna alle merken batterijen gebruikt maar het maakt nauwelijks verschil, ieder weekend moet ik vervangen. Maar ik overweeg toch oplaadbare, of is dat heel onverstandig?

groetjes, Merel

Ik begrijp niet dat je nog geen oplaadbare batterijen hebt genomen. Ik werk al een paar jaar draadloos en met oplaadbare baterijen. Dat gaat prima. het is een fabeltje dat je geen oplaadbare batterijen zou mogen gebruieken.

Teun

gwoon oplaadbare nemen, setje van 4 met een lader, heb je altijd twee opgeladen klaar liggen.

met onze logitech muis gaan 2300 Mili ampere batterijen met 6 uur gebruik per dag (7 degan per week) ongeveer tien dagen mee.

Het enige verschil in oplaadbaar vs. niet oplaadbaar is het voltage.
Oplaadbare AA batterijen hebben 1.2 volt. Niet oplaadbare hebben 1.5 volt.
Daarnaast is ook de samenstelling van batterijen anders. Niet oplaadbaar zijn vaak gevuld met alkaline. Oplaadbare van Nikkel Cadmium(NiCd) of Nikkel Metaal Hydride (NimH). Je hebt ook tegenwoordig oplaadbare alkaline batterijen.
De beste oplaadbare batterijen zijn Li-Ion batterijen, (lithium).

Hoe goed oplaadbare batterijen zijn, kun je zien aan het amperage, oftwel, hoe hoger het aantal mAh, hoe beter. Dat is zegmaar het uithoudingsvermogen van je batterij. Merken maken ook nog verschil, maar goedkoop doet het ook goed.
Goedkope merken wijken trouwens vaak af van de nominale maat(grensmaat). Ze zijn soms te groot voor fijne apparatuur als mp3spelers of RC spullen (eigen ervaring).

Wat ook erg belangrijk is voor je batterij is de oplader. Een gewone oplader is slecht voor een batterij. Je verkort de levensduur enorm. Als je een computergestuurde lader hebt, kun je zelfs 'dode' batterijen weer 'levend' maken door ze diep te ontladen en te laden, en dat veel keer. Een computerlader meet continu wat er in de batterij past, en hoe dat het best toegediend kan worden.
Op gewone laders zit vaak een discharge knop, deze moet je ook soms gebruiken. Half volle (of lege, voor de pessimisten) batterijen opladen is niet goed.
Als je echt de limieten van de batterij wilt moet je een computerlader kopen, maar gewone laders voldoen ook prima.

Tot zover mijn gebrabbel over de batterij :confused: :thumb:

Groeten,

Gert

Ik heb dit probleem ook!
Heel vervelend is dit! ik heb nu denk ik 5 dagen die baterije die bij de muis zaten.
Me muis gebruikt 3v en er moeten 2 aa batteries in!

Legt het aan de batterije die er bij zaten of gewoon aan de muis (ik game best veel).
En er zit een uit knop op maar als me pc uit sta moet me muis dan ook uit?...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan