Draadloze muis werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walter2

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Ik heb een draadloze muis gekocht maar de gebruiksaanwijzing ontbreekt. Ik heb de USB ontvanger in de USB poort gedaan maar de muis werkt niet. Als ik echter de "normale" muis ook aansluit op een andere USB-poort werkt de draadloze wel. Er zit geen aparte software bij.
Wie heeft er een tip voor mij?

Deze vraag stond ook op het forum van Seniorenweb:

Terug naar de winkel en vraag je geld terug. Uit eigen ervaring weet ik dat die dingen batterijen vreten en oplaadbare batterijen zijn snel leeg. Voor mij dus geen draadloze muis meer ! Met een draadloos toetsenbord heb ik echter geen problemen.

Terug naar de winkel en vraag je geld terug. Uit eigen ervaring weet ik dat die dingen batterijen vreten en oplaadbare batterijen zijn snel leeg. Voor mij dus geen draadloze muis meer ! Met een draadloos toetsenbord heb ik echter geen problemen.

Hoi,

Kan wel wezen dat het ook op seniorenweb stond maar is dit een algemene mening over draadloze muizen of stond daar merk en type bij, want die conclusie is denk ik wat overdreven dat het batterijen vreters zijn.

En aan de ts om welke muis gaat het?

Het merk weet ik niet. Gekocht op de bazaar in Vleuten. Op de verpakking staat: Mini USB Wireless Optical Mouse PC/MAC.USB. Het type zou kunnen zijn: XH-WM-001 of
XH-WM-002. Ik heb op Internet al gezocht maar ook daar wordt ik niet veel wijzer.

Hallo Modag,

Deze pagina ben ik ook tegengekomen. Het meeste lijkt mijn muis op XH-WM-h99. Ook bij mijn muis kan de USB-ontvanger in de muis worden opgeborgen.

Zit er geen knopje op de muis en usb stick om ze met elkaar te verbinden (connect knop)

De muis werkt wel. Het probleem dat er is, is het volgende. Als ik de muis vlakbij de USB ontvanger zet (bij mijn laptop aan de achterzijde) werkt de muis prima. Zet ik de muis naast de laptop dan werkt deze niet meer. Het signaal is dus te zwak. Ik heb ook nieuwe batterijen geprobeerd maar daarmee hetzelfde resultaat.
Ik heb 1.0 USB poorten zou het daaraan kunnen liggen? Bij mijn USB ontvanger van de draadloze router krijg ik de melding "dit apparaat kan sneller werken als u het aansluit op een snelle USB 2.0 poort" De draadloze verbinding werkt trouwens prima.

Dat ze batterijen vreten valt wel mee. Ik heb de Logitech cordless 1500.
In de muis zitten oplaadbare batterijen en daar kan ik 1 maand mee doen.
En in het toetsenbord zitten niet-oplaadbare batterijen en daar kan ik een half jaar mee doen.
Dus batterijen vreten doen ze niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan