Draadloze netwerk kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joker ace1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Ik heb vandaag in een HP Notebook NC6000 een draadloze kaart laten plaatsen van Linksys. Windows XP herkent de kaart en zegt dat hij correct werkt. Als ik de kaart zelf aanklik krijg ik de melding "not active". In het netwerk scherm staat "Lan-verbinding" en "netwerkkabel is niet aangesloten". Als ik via de dos prompt ipconfig doe krijg ik de melding dat de verbinding met het apparaat verbroken is. Ik heb een Sitecom router zonder WEP of WAP (ik filter op MAC adres)

Ik heb wel via getmac het mac adres achterhaald en toegevoegd aan de router.

Ik heb nu de ethernetkaart via apparaatbeheer en de linksys software verwijdert en hem via windows opnieuw gedetecteerd. Dat gaat goed. Geeft geen conflicten, maar de melding bij netwerkverbindingen blijft dat een "netwerkkabel is niet aangesloten"
Ik heb de linksys software niet opnieuw geinstalleerd.

Weet iemand een oplossing om hem aan de gang te krijgen.

Linksys...welk type?
en hoe heeft men deze ingebouwd.

linksys wireless - g notebook adapter, model no WPC54G.

Volgens mij in het slot aan de zijkant die er voor zat.

En ik heb windows xp professional.

aha dan had ik voor een sitecom gekozen omdat je die router namelijk ook hebt.
heeft de sitecom wel een draadloos signaal?
en als de linksys in je laptop zit zie je deze dan bij de hardware staan in je configuratiescherm?

Heeft de laptop zelf geen draadloos netwerkkaartje onboard?
zijn er in huis meerdere draadloze apparaten aangesloten op de sitecom ?

Ik heb een computer bekabeld aan de sitecom router en een draadloos via een sitecom ethernet kaart en die werken allebei perfect. Ik zie nu overigens dat bij de lan-verbiniding staat broadcom Netextreme Gigabit ethernet staan, maar niets met linksys. Kan het zijn dat de linksys niet herkend wordt en dat er dus nog blijkbaar een andere kaart inzit ?

aha dan had ik voor een sitecom gekozen omdat je die router namelijk ook hebt.
heeft de sitecom wel een draadloos signaal?
en als de linksys in je laptop zit zie je deze dan bij de hardware staan in je configuratiescherm?

Heeft de laptop zelf geen draadloos netwerkkaartje onboard?
zijn er in huis meerdere draadloze apparaten aangesloten op de sitecom ?

Hoi,
Als je de melding krijgt dat er geen netwerkkabel is aangesloten, dan gaat dat over een bekabelde verbinding en niet over een draadloze.
Dat heeft dus helemaal niets met die draadloze kaart van Linksys te maken.

Je zegt dat je een draadloze netwerkkaart van Linksys hebt laten plaatsen.
Maar het gaat toch niet om een intern geplaatste draadloze kaart, maar om een insteekkaartje neem ik aan ??

Is er mogelijk een conflict met een al ingebouwde draadloze netwerkkaart soms?
Voor het draaiend krijgen van die linksys (ik neem aan USB) kaart is de driver voldoende.
Alle overige software van Linksys die bij de kaart is meegeleverd heb je niet nodig om verbinding met een router te maken.
Al helemaal niet als die router van een ander merk is dan Linksys

Ik heb het vage vermoeden dat hij de kaart helemaal niet herkend in XP, want de netwerkkaart die hij herkent lijkt mij niet van Linksys. Ga van de week wel met het ding terug naar de winkel. Beiden bedankt in ieder geval voor de hulp

Hoi,
Als je de melding krijgt dat er geen netwerkkabel is aangesloten, dan gaat dat over een bekabelde verbinding en niet over een draadloze.
Dat heeft dus helemaal niets met die draadloze kaart van Linksys te maken.

Je zegt dat je een draadloze netwerkkaart van Linksys hebt laten plaatsen.
Maar het gaat toch niet om een intern geplaatste draadloze kaart, maar om een insteekkaartje neem ik aan ??

Is er mogelijk een conflict met een al ingebouwde draadloze netwerkkaart soms?
Voor het draaiend krijgen van die linksys (ik neem aan USB) kaart is de driver voldoende.
Alle overige software van Linksys die bij de kaart is meegeleverd heb je niet nodig om verbinding met een router te maken.
Al helemaal niet als die router van een ander merk is dan Linksys

Het betrefd een pcmcia kaartje. (moet je dat laten installeren????)
Het mac adres staat gewoon onder op het kaartje. dus je had geen software hoeven te gebruiken.
Je moet wel degelijk de software van linksys installeren.
Hier zit zogeheten client software bij. die heb je nodig om het kaartje te laten werken.
Het is helaas niet te scheiden,deze software.
Maar je kunt ook windows laten kiezen welk programma je gebruikt om draadloze netwerken te vinden.

Of je kijkt hier

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WPC54G

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan