draadloze netwerk problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

irobis

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Voorheen kabel alles ok, maar nu draadloos en alleen maar problemen. Als ik mn netwerk onbeveiligd laat gaat het ok, maar zo gauw ik beveiliging aanbreng (WPA) krijg ik problemen. Blijft constant hangen op netwerkadres verkrijgen. Aan de router (Linksys WRT54G) hangen 2 pc's. 1 bedraad en 1 draadloos. Wat moet ik doen want een onbeveiligd netwerk is ook niet alles. Heb ook al via tool van linksys geprobeerd maar helpt niet. Moet ik toch maar kabels trekken?? En nog iets als ik mn adapter verwijder en r weer insteek veranderd mn netwerkverbinding van nr zit nu al op draaloze netwerkverbinding 6. Waar wordt dit bijgehouden en hoe kan ik weer naar nr 1? De andere 5 staan niet in lijst met verbindingen.
Weet iemand een oplossing of de juiste instellingen van mn router. Las ergens iets over vaste ip adressen maar weet niet precies hoe ik dat moet doen voor beide pc's. Een kennis heeft zelfde provider en sinds kort ook probelemen met draadloos. Hier kan toch t probleem niet zitten of wel?? Mn draadloos netwerk heeft toch puur met iets binnenshuis te maken en is niet provider afhankelijk of toch??

Grtjzz,

Willie

P.S.: het progje Winsock XP al geprobeerd lost ook nx op

Het heeft dus duidelijk iets met je beveiliging te maken.
Heb je al een ander type geprobeerd zoals bijvoorbeed WEP of WPA2?
Ook al een nieuwe driver geprobeerd van je draadloze netwerkadapter?

Het heeft dus duidelijk iets met je beveiliging te maken.
Heb je al een ander type geprobeerd zoals bijvoorbeed WEP of WPA2?
Ook al een nieuwe driver geprobeerd van je draadloze netwerkadapter?

Ook al geprobeerd helpt niet. En voor de adapter is geen nieuwere driver beschikbaar helaas!!

Probeer de firmware up te graden, eventueel een alternatieve te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan