Draadloze netwerk tussen 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sys88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2004
Hallo,

Ik heb thuis een netwerk tussen 5 computers (waar van één een groot deel van de dag aan staat) en laptop. De 3 computers zijn met kabels verbonden met een router/modem. De laatste 2 zijn verbonden met een switch en deze is weer verbonden met de router/modem. Nu wil ik graag een draadloze netwerk verbinding opstarten tussen de laptop en de 1e computer (server). Zodat ik in de tuin ook op internet kan. In de computer zit een E-tech Wireless PCI 11Mbps en in de laptop een E-tech PCMCIA Wireless 11Mbps. Nu wil ik met elkaar in verbinding stellen maar de bijgeleverde software verschilt van elkaar. Ik vind het instellen van de software een beetje lastig omdat het verschilt van elkaar. En ik heb gehoort dat er een soort programma is die het instellen van een wireless netwerk veel gemakkelijker maakt. Maar ik weet niet welk programma er word bedoeld?

Je wilt uiteindelijk via een pc waar het internet niet op binnen komt met je laptop via die pc het internet op?

Geef je weinig kans dat het zo gaat lukken. Ik ben bang dat je aan een accesspoint of een draadloze router vastzit

Het is me een paar keer gelukt doormiddel van een brug in te stellen op de pc waar de wireless pci kaart in zit. Toen kon ik via de laptop op internet via wireless netwerk. Dus op internet via een brug lukt.

Maar is er een handig programmatje waarmee je gemakkelijk een wireless verbinding kunt instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan