Draadloze netwerk valt telkens weg,

Status
Niet open voor verdere reacties.

harald1101

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
:thumb:Hallo allemaal,

Ik zit een probleem dat eigenlijk al heel erg lang speelt. Nu ga ik toch maar eens de hulp inroepen van jullie.

Ik heb een laptop die gebruik maakt van draadloos netwerk thuis. Dus via de router op het internet (linksys 2jaar oud). Nu download ik redelijk wat films met azureus en andere programma's. Het probleem is dat de verbinding gewoon weg valt. De laptop geeft aan dat ik verbonden ben maar kan verder niets. Dan trek ik de stekker uit de router en stop hem weer terug en hopla ik heb weer internet op de laptop. Nu is dat overdag niet zon punt maar 'snachts wanneer de laptop aanstaat om te downloaden is het vervelend. :( Word je smorgens wakker is er niets gedownload. Als ik de laptop rechtstreeks met een netwerkkabel aansluit op de router dan is er niets aan de hand.

Heeft iemand enig idee???? wat er aan de hand kan zijn ????

Dan heb ik nog een vraag. het downloaden via het draadloze netwerk gaat met een snelheid van ongeveer 150 kbps dat is dat laag en kan dat verhoogt worden. Ik wacht met smart op reacties die dit lang lopende probleem kan verhelpen.

Alvast bedankt

Harald:thumb:

Je zult dit probleem waaarschijnlijk niet hebben als je niet aan het downloaden bent ?

Stel anders Azureus zo in dat het minder verbindingen maakt.

Wat het eerste deel van je vraag betreft, lees deze handleiding eens. Of als dat niet heeft geholpen, deze uitgebreidere handleiding. En wat de downloadsnelheid betreft, dat hangt van veel factoren af. Hoe hoog heb je de uploadsnelheid ingesteld? Geen upload ingesteld? Dan laat het netwerk jou ook links liggen. Hoeveel seeders zijn er en hoeveel leeches? Zijn dat er maar 2 om 6 dan krijg je niet veel naar binnen. En dan nog: als de download net begint, loopt hij langzaam op, om soms minuten later pas een hoger niveau te bereiken. Maar het belangrijkste: zoek veel seeders op en zet je upload op ongelimiteerd, dan heb je de meeste kans op forse downloadsnelheden.

NB: 150 Kbps is nog niet eens zo verschrikkelijk laag, soms kan Azureus niet meer uit het netwerk halen, want daar moeten ook maar net de juiste, hoge uploadsnelheden ingesteld staan....

Laatst bewerkt:
reactie

het gebeurt ook gewwon als ik de laptop opstart. deze geeft dan aan verbonden met draadloos netwerk alleen doet internet het niet. stekker eruit en stekker erin en hij doet het weer. Dit is dus zonder dat ik iets download....

misschien is dit meer informatie. De andere laptops in het netwerk 4stuks hebben nergens last van alleen die van mij. Heb de hele windows al opnieuw erop gezet en alle nieuwste stuurprogramma's geinstalleerd.

heb echt geen idee waar het aan ligt..... volgens mij is het wel zo; wanneer ik aanmeld en er staat een laptop aan dit het probleem is en wanneer een laptop aanmeld na mijn laptop. het zijn maar suggesties .....

groetjes Harald

Grr...

:evil:Grr... Ik heb hier ook last van...
Kweet niet of het bij jou zo is maar bij mij zijn dan de verzonden paketten bijv 95 en ontvangen 4...

Misschien kan iemand hier wat mee??? :evil:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan