Draadloze netwerkkaart Atheros AR5005G werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

alarconconsult

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
:( ik weet dat er al opmerkingen over deze kaart hier verschenen zijn maar jammer genoeg helpen mij deze niet vooruit. Het is namelijk zo dat wij hier nu 3 nieuwe en 2 oude laptops hebben. Deze zijn draadloos verbonden met een D-link draadloze router 2000AP (ondermeer ook geschikt voor de G standaard).
Wat blijkt nu, 2 van die nieuwe Laptops, een Acer en een Packard Bell, hebben beiden een Atheros AR5005G draadloze netwerkkaart en deze blijkt dus niet te werken. Nou ja, niet te werken. Deze werkt wel, krijgt ook verbinding met de draadloze router MAAR met beperkte of geen verbindingsmogelijkeden (krijgt geen IP adres zodat er natuurlijuk ook geen verbinding met het internet is). Ik heb al de kaart gede-installeerd op de Acer, nieuwe drivers gedownload, originele driver van Atheros erop + utilitiy, niks helpt, blijf de zelfde melding krijgen.:confused:
Als ik bv de test doe met de Atheros Utility, krijg ik de melding "U hebt de computer niet geconifgureerd voor gebruikt met de clientadapter. Oplossing. Gebruik het netwerkpictogram in de toepassing Systeemvoorkeuren om de netwerkconfiguratie voor de clientadapter in te stellen", maar wat dit wil zeggen??
Heb al gezocht op het internet, en dit probleem blijkt regelmatig voor te komen maar vindt nergens een oplossing. Ook bij Acer zeggen ze van niks te weten ...
Hopelijk vindt ik hier iets :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan