Draadloze netwerkkaart doet niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topcat2108

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo Allemaal,

Ik heb een vrije oude laptop van Toshiba hier om daar Windows opnieuw te installeren.
Het probleem is dat het hulp programmaatje van de wifi zeg dat de hardwareschakelaar uitstaan terwijl dit niet het geval is het knopje zit aan de zijkant die staat op on maar ik zie ook niet dat het lampje van de wifi brand aan de voorkant.

Type nummer van de laptop die kan nergens vinden staat ook niet op de achterkant ik heb wel via de website van Toshiba gecontroleerd met het serienummer op de achterkant staat maar de website kan dat niet vinden zegt hij onbekend serienummer.

Wat heb ik nu gedaan.
Er stond een versie van Windows xp Engels op die niet meer werkte je kon wel overal op klikken maar dat werkte niet. Toen heb ik hem in veilige modus opgestart met netwerkverbinding bekabeld ik heb toen het programma Driver Genius Pro 10.0.0.712 NL geïnstalleerd voor de juiste drivers te vinden dat vond hij die heb ik op mijn usb stick opgeslagen toen heb ik een NL versie van Windows xp geïnstalleerd wifi drivers geïnstalleerd dat ging goed in apparaat beheer staat nergens een uitroep teken maar de schakelaar aan de zijkant reageert nergens op en in het hulp programmaatje blijft staan hardwareschakelaar uitgeschakeld. Ik heb zelfs de drivers van de intel website geprobeerd maar geen resultaat. En nu weet ik het ook niet meer.

Groetjes Topcat

als je in apparaatbeheer naar de draadloosnetwerkadapter gaat kun je met rechtermuisknop naar eigenschappen.
dan bij het tabblad geavanceerd.
Waarschijnlijk kun je daar Radio On/Off (of iets vergelijkbaars) ook op On zetten. :-)
hopelijk werkt dit bij jou ook :)

succes

Geen extra FN + F?? toets die je inmoet schakelen voor gebruik.

Jawel FN+8 maar dat werkt ook niet daarom en de schakelaar rechts aan de zijkant staat nu op on

dat staat allemaal goed staan geen uitroeptekens niks, volgens mij is die wifi kaart kapot

nee maar sosm staat bij eigenschappen binnen de netwerkkaart een instelling fout.
Dan is de driver prima, maar staat bij geavanceerd een blokkade.
Wat soms ook nog helpt is hem aan te klikken vervolgens del drukken, verwijderen.
opnieuw opstarten (wordt hij herkend en opnieuw geinstalleerd)
en anders kan hij inderdaad ook gewoon kapot zijn....

ik heb alle instellingen uit gezocht van de netwerkkaart ik bedacht net van everst home installeren nu heb ik de naam en type van de laptop en ik ga eens kijken wat ik vind zit zelfs ook nu usb 1.0 in dus echt een oudje

Deze link is van de laptop drivers en het gekke is nu dat er nergens een driver staat voor mijn Wlan ik heb de handleiding geopend en als je dat kijkt in het begin waar alle knopjes zich bevinden op de laptop staat nergens dat Wlan knopje bij terwijl hij er toch echt opzit

Plaats de gegevens van deze Toshiba laptop eens.

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd met alle drivers nu staat in apparaat beheer als je verborgen bestanden wilt zien wel een geel uitroepteken met onbekend apparaat hoe kom ik daar achter wat dan voor apparaat is.

Bij het aanzetten van de laptop brand ook het wlan lampje je niet.

zou het verstandig zijn en helpen om een bios update te doen alhoewel ik dit nog nooit gedaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan