Draadloze netwerkkaart op vaste pc, verbinding, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thuban

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Ik heb een vaste pc, met een draadloze netwerkkaart, ik log in op het netwerk van de bovenbuurjongen, hij heeft me zijn sleutel gegeven, dus geen probleem. De kaart herkent t netwerk, ik heb verbinding, er staat zelfs bij dat de verbinding uitstekend is.
Ik zie het icoontje onderin beeld van de netwerkkaart, die is groen (linksys) en daarnaast t computertje die ook verbinding heeft.
Als ik echter internet explorer open, dan krijg ik steeds de melding "verbindingsproblemen" en hij opent niks.
Zo irritant. Heb vanalles geprobeerd, maar ben een leek.
Wie kan me helpen???
Ik had ooit via lan verbinding (kabel internet) maar die heb ik uitgeschakeld. dus bij netwerkverbindingen zie ik 2 verbindingen staan, waarvan LAN dus uitgeschakeld staat.
heb de boel ook al opnieuw geinstalleerd, helpt allemaal niks. De netwerkkaart lijkt het goed te doen. Bij installeren kreeg ik wel de melding dat eea instabiel kon worden doordat het geen veilige software zou zijn, maar je kon gewoon doorgaan met installeren.

Wat moet ik doen, ik ben zooooo gefrustreerd inmiddels :S

Hoi,

Wanneer je wel verbinding heb, maar geen internet, wilt dat gewoon weg zeggen dat je wel verbinding heb met de draadloze router (van de buurjongen), maar dat die geen toegang geeft tot internet.

Dit kan zijn doordat je toch de key verkeerd heb ingetypt.
Dan komt er een geel driehoekje met een uitroeptekentje testaan, en dan staat erbij,
beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. Dit duid meestal op een verkeerde code.

Mocht je dat nou wel goed hebben gedaan, (het beste is de key eerst te typen zodat je alle letters in beeld heb en dan kopieren/plakken)
dan kun je nog dingen gaan vogelen met de dns.

Staat alles op automatisch?

Nou dat gele driehoekje staat er dus niet, hij zegt juist dat ik wel verbinding heb.
maar mijn internet explorer maakt geen verbinding. zo vreemd.

hoe bedoel je automatisch? en DNS?

zegtie dattie verbinding heb met een bepaalde router?
Da kan kloppen, dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk internet heb. Je bent alleen verbonden met het netwerk.\

Je zou ff heel omslachtig kunnen kijken eerst op de pc van je buurjongen

start -->uitvoeren-->cmd typ dan ipconfig

En dan komen er een aantal dingen te staan.

Open bij je zelf Mijn netwerk lokaties --> Netwerkverbindingen weergeven en dan druk je rechtermuis knop op de draadloze verbinding. eigenschappen.
Scroll naar beneden naar internet protocol, klik en druk op eigenschappen.

Daar vul je het zelfde in als wat bij hem staatin ipconfig, behalve het ip adres. Dat moet je anders doen, bijvoorbeeld het laatste getal. bijvoorbeeld als hij heeft 192.168.2.101 dan doe jij 102.

standaart gateway en DNS het zelfde getal in vullen.

probeer eventjes op die manier.

Als dat bij hem eindigd op bijvoorbeeld

Thanx voor je tip, ik zal vandaag mijn bovebuurman gaan zoeken en kijken of dit gaat werken. Als het niet werkt, kan ik pas dinsdag antwoorden ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan