Draadloze netwerkkaart verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugo1007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Goedemiddag,

Ik heb een oude laptop en die was zo naar de mallemoer, dat ik besloot hem helemaal opnieuw te installeren.
Eerst nog eventjes Ubuntu erop gezet (eens kijken wat dat was), maar dit draaide niet lekker,
dus heb ik er weer Windows XP Professional opgezet.

Alles draaide weer prima, laptop bleek nog best snel te zijn, maar tot mijn verbazing was de WiFi gewoon verdwenen. Er zat voor de herinstallatie gewoon nog een WiFi ontvanger in en het lijkt me sterk dat deze opeens verdwenen is..

Kan iemand mij helpen mijn WiFi weer terug te vinden?

Bij voorbaat dank!

Waarschijnlijk is de driver daarvoor niet geïnstalleerd. Wat voor een laptop heb je (bijv. ASUS, HP)? Dan zoek ik even die drivers voor je op.

Ah! Ik zie met Everest dat dit de apparaten zijn:

Apparaatbeschrijving Type
Atheros AR5005G Wireless Network Adapter PCI
Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet Adapter [A/B/C] PCI

Maar volgens mij is er iets mis met mijn PCI, want die geeft bij apparaatbeheer als melding dat het stuurprogramma niet geinstalleerd is...

Hoi,
Er is niks mis met je PCI. De drivers (stuurprogramma's) zijn niet geinstalleerd. Maar ik zit ben onderweg ergens naartoe dus ik kan je even niet helpen

Als ik het zo zie staan er (naast de juiste LAN-drivers) voor draadloos de verkeerde drivers op die Toshiba website.
Voor een Atheros kun je (bijv.) gebruik maken van deze driver
Naar wens kun je ook een verbindingen-utility installeren, maar dat is niet verplicht (als je de gewone "Windows manier" van draadloos verbinden wilt gebruiken).
De kale driver staat in de ndis5x submap (na uitpakken) en de installatie van het hele pakket kan door het starten van Setup.exe in de Install_CD map (na uitpakken).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dankjewel dnties, na de simpele installatie van de Atheros driver kreeg ik gelijk een melding voor draadloze netwerken!
Gelukt dus!

Fijn dat het je geholpen heeft. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan