Draadloze PC via kabel doorzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo allemaal,

Mijn probleem:

Ik heb een PC die draadloos ontvangt (ik tap mee met de buren). Dit signaal is net sterk genoeg in 1 hoek van de kamer :)
Nu wil ik een andere PC in een andere hoek zetten en daar wil ik ook internet op ontvangen. Is het mogelijk om het internet uit de PC die draadloos ontvangt een kabel te trekken naar de andere, zodat ik het signaal dus zeg maar van draadloos naar kabel omzet? En zo ja, hoe? Ik wil niet gebruik maken van meerder ontvangers of whatever, ik wil het echt zo doen..

Alvast bedankt,

Martijn

Ik tap niet letterlijk af, we hebben een afspraak met ze gemaakt en we kennen ze goed :)

beide pc's met een zogenaamde cross kabel verbinden. beide netwerkkaarten handmatig een IP instellen bijv. 10.0.0.1 (pc met internet) en 10.0.0.2 (zonder) en subnetmask (meestal 255.255.255.0) Op pc zonder internet de gateway instellen op 10.0.0.1
op pc met internet de optie 'internet delen' aanzetten

let wel: gebruik echt een cross kabel en niet de gebruikelijke patch (straight) kabel anders werkt het echt niet. patch kabel is voor verbinden via routers en switches. cross kabels zijn bedoeld voor p2p (peer to peer) linking

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan