Draadloze printer aansluiten op de wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopieb

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Ik heb een nieuwe Epson printer (XP-205) aangeschaft.
Deze printer heeft een ingebouwde wifi mogelijkheid.

Nu is mij verteld dat ik deze moet koppelen aan mijn router (sitecom) om draadloos te kunnen printen.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg, en kan op google ook niet echt die informatie vinden.

Uiteindelijk moet hij ook via android te gebruiken zijn (Epson iPrint)

Die handleiding heb ik gelezen, maar u waarschijnlijk niet...:d
daar staat niet beschreven hoe ik hem draadloos instel of koppel met mijn router...

Zeker wel en bij stap 3 staat dat je de CD in je PC moet stoppen en de stappen moet volgen en bij 3.5 staat hetzelfde over de WiFi......

Wie leest er nu niet ? :P

Komt er in het kort op neer dat je tijdens de installatie van de software van de CD kan kiezen of je wil verbinden via USB of WiFi.

Laatst bewerkt:
dat staat er inderdaad, maar als je de verdere instructies leest staat er dat dat pas kan bij een 2e of derde apparaat.

Er moet eerst via de kabel worden geinstallerd en dan instellen voor draadloos.
Heb het gevraagd bij de BCC (waar de printer vandaan komt) en daar vertelde ze me dat ik hem eerst verbinding moet laten maken met de router.

Vandaar dus ook mijn vraag hoe ik dat voor elkaar krijg? dat staat namelijk niet beschreven...

Even verder kijken bij documentatie en dat had je het volgende gevonden
wifi setup
Volg de WPS setup, wanneer de router dat ondersteund (snelst)
Als dat niet het geval is de WIFI installatie wizard via het bedieningspaneel (voor alle situaties)
Via de stap voor stap linken moet het gaan lukken.
En anders lezen we dat hier (vermeld dan waar het mis gaat, welke router je hebt en hoe het netwerk is opgebouwd)

Mvg Leo

Bij mijn Epson kan je tijdens de installatie kiezen voor een eerste apparaat installeren of een bijkomende PC.
Neem aan dat de software hetzelfde is.
Heb je de CD al geïnstalleerd en de stappen doorlopen. Daar kies je voor WiFi en dan wijst het zich vanzelf. Hij pakt je netwerk op en installeert de boel. Heb nog nooit meegemaakt dat dat pas bij een 2e of 3e apparaat pas kan.

Anders inderdaad zoals Leofact zegt via WPS, deze functie heb ik nog niet op mijn Epson maar jij dus wel. Kwestie van 2 knopjes indrukken.

Lukt het allemaal niet dan kan je handmatig je printer aanmelden

http://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/xp20x_xp30x_xp40x_nwg/html/setpn_1.htm

Een stap voor stap uitleg dus als het nu niet meer lukt......

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan