draadloze printer / mac adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

chimene

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Goedemiddag,

Ik heb een draadloze printer aangeschaft ( hp f4580) en met deze printer wil ik draadloos kunnen printen.

Nu wil ik de printer installeren ( via de usb ) opdraadloos zetten en nu wordt het netwerk gevonden maar als de installatie bijna klaar is okomt de volgende melding.

De printer heeft geprobeerd verbinding te maken met het netwerk maar ontvangt geen gegevens.Dit kan worden veroorzaakt door het filteren van het macadres. als het filteren van mac-adressen is ingeschakeld en u wilt deze functie ingeschakeld laten staan voegt u voordat u verder gaat eerst het macadres van de U printer toe aan de lijst met toegestane apparaten voor het draadloze toegangspunt of de draadloze router.Het mac-adres van Uw printer staat in het testrapport voor draadloze netwerken dat u kunt afdrukken.

Nu het ik geprobeerd om de router te benaderen ( 192.168.0.1 ) en dan komt het loginscherm in beeld maar verder zie ik niks behalve een lege pagina.

Wat moet ik nu doen om dit probleem op te lossen?

Heb je je printer aangemeld op je draadloze modem?

Het kan namelijk zijn dat je het mac adres van de printer in je modem moet toevoegen.
Zo heeft de printer altijd toegang met je modem.

Vaak gaat de verbinding via een mac of ip.

succes

nee dit heb ik nog niet gedaan.

1 hoe kom ik aan het het mac adres van de printer

2 hoe moet ik dat invoegen in de draadloze router?

Wat als ik de router benader kom ik tot in het loginscherm en als ik loginnaam en password ingeef krijg ik een blanco pagina.

mac adres staat meestal op de printer(sticker)

Je krijgt en inlog scherm. En als je het juiste pw hebt gebruikt krijg je een heel menu.
onder WIFI of WLAN kan je een mac adres toevoegen.

Maar kwam je hierover niks tegen tijdens de wizard op de CD-rom?

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit zo een draadloze printer heb toegevoegd.
Meestal wifi op je modem aan
Printer aan
printer laten zoeken naar je netwerk.
connecten emt je netwerk
printer zelfde werkgroep geven
printer delen
klaar

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan