draadloze printer of printerserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Berichten
228
hallo mensen
ik heb een HP all in one printer aangesloten op mijn pc, via usb. Windows XP SP2. de printer is nog geen 2 jr oud.
beneden heb ik een laptop.
ik wil ook op die printer kunnen printen vanaf de laptop zonder de pc boven aan te hoeven zetten. heb weleens een netwerk ingesteld maar toen moest ik evengoed nog de pc aanzetten om vanaf de laptop te printen. Dus: ik kan kiezen tussen een nieuwe wifi all in one printer (plm 140 euro, HP) of een zgn printerserver, kost ongeveer 60 euro.
wie heeft ervaring met dit soort dingen? vast bedankt
 
Zelf ben ik fan van printservertjes, gewoon om het feit dat je dan bijna volledige vrijheid in keuze hebt van printers.

Daarnaast vink het prettig dat als mijn printer stuk gaat, ik dan de volgende printer zonder al te veel moeite op het netwerk heb.
 
Ik heb hier ook een printservertje draaien de linksys PSUS4, werkt uitstekend. Weliswaar USB1.1, maar voor printen is dat meer dan voldoende. Op meerdere plaatsen te koop voor ongeveer € 50. Is ook gelijk een switch.
 
Denk er wel aan dat veel simpele printservers geen geavanceerde functies van multifunctionals ondersteunen zoals scannen en andere zaken.
Zo kan ik bijvoorbeeld mijn inktdetails niet ophalen.

Vaal kun je vooraf bij de fabrikant een lijstje vinden met ondersteunde printers en als het een 'normale' printer is gaat het meestal wel goed.
 
switch

Wat is een switch?

Dat ik niet naar beide kan scannen is niet erg....als ik maar kan printen

Welk merk en waar moet ik op letten?
 
Een switch is een soort contactdoos voor netwerkaansluitingen. Je vergroot er dus je antal netwerkaansluitingen mee.
 
Correct :).
De termen worden vaak door elkaar gebruikt.

In netwerken is een hub een 'stekkerdoos' zonder eigen voeding en een switch met (simpel gezegd).
 
en nu

wat is het verschil tussen usb 1.1 en usb 2.0??
geen idee. ik denk over die linksys psus4, lees overal reviews over diverse apparaten...sweex, sitecom,
...??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan