Draadloze printer werkt niet via wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpRob1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Ik heb enkele weken geleden een draadloze laserprinter (Samsung CLP365W) gekocht.
Geïnstalleerd volgens de handleiding, voor printen via wifi.

Als ik probeer te printen, krijg ik de melding dat de poort niet is aangesloten.
Als ik vervolgens de USB-kabel (die wel nodig was tijdens de installatie) erin stop, kan ik wel printen. Maar dus niet draadloos.

Windows Vista
Router: Netgear WNDR4500

Weet iemand wat ik fout gedaan kan hebben en hoe ik dit kan oplossen?

Groet, Rob

Laatst bewerkt:
Hallo. Rob heb je de handleiding erbij daar staat precies omschreven waar je op moet letten.

a. Eerst maar eens door de printer een (status-)pagina laten uitdraaien waar de huidige geldende (draadloze) ip-adres gegevens op staan.
b. Verder is niet duidelijk of je pc/laptop en de printer beiden met dezelfde router zijn verbonden. Zijn ze (draadloos/bedraad) met verschillende routers verbonden, dan wordt onderling communiceren moeilijk/onmogelijk.
c. Hoe heb je de printer toegevoegd? Heb je hem als "Lokale printer" aangesloten en daarbij een "Standard TCP/IP Port" gemaakt die verwijst naar het ip-adres dat je bij a. gelezen hebt op de uitdraai van de printer?

Tijs.

@manamana: Voor zover ik weet heb ik het gedaan zoals vermeld in de handleiding.
Daarmee kom ik er dus NIET uit.

@tijs. Bedankt voor je reactie.
a. Hoe draai ik een statusrapport uit? (Volgens mij zie ik in de handleiding online "Een netwerkconfiguratierapport afdrukken" staan, is dat wat je bedoelt?)
b. Alles bij mij thuis (pc, laptop, NAS + printer) zijn via dezelfde router verbonden. Pc + NAS bekabeld, rest draadloos. Heb de installatie gedaan vanaf (draadloze) laptop.
c. Via de setup van de printer moest je hem idd eerst als lokale printer aansluiten en daarna aangeven via welke router je wilde verbinden (+ password voor de router ingeven). De setup vond de router, volgens de handleiding hoefde ik dan alleen het wachtwoord in te voeren en verder geen IP-adressen e.d.
Hoe verwijs ik vervolgens naar dat IP-adres?

Zal vanavond thuis (ben nu nog op het werk) nog eens gaan kijken.

Rob

Laatst bewerkt:
Kijk ook even naar de posting van mij, dus posting #3.

Tijs.

Die zag ik pas toen ik postte, heb mijn post inmiddels aangepast.

Netwerkconfiguratierapport is inderdaad wat ik bedoelde.

Je zou via zo'n locale tcpip poort moeten kunnen verbinden, als alternatief voor via setup.exe.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gisteravond alles eruit gegooid en handmatig opnieuw toegevoegd met het IP uit het configuratierapport.
Het lijkt nu te werken.
Nu maar hopen dat hij de instellingen er niet weer uitgooit.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Rob

Mooi dat het gelukt is.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan