draadloze router als switch gebruiken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel smeding

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Ik heb op het moment een gedeeltelijk draadloos en bekabeld netwerk.
Op de begane vloer heb ik draadloos voor 2 laptops en naar boven toe is alles bekabelt tbv. een netwerkprinter en een desktop op zolder.

Nu werkt mijn vrouw de laatste tijd veel thuis en omdat ze dan toch een beetje rust nodig heeft, wil ze wat vaker op zolder gaan zitten (met haar laptop). Omdat ik niet continue een kabel door de kamer wil hebben liggen en de draadloze router niet krachtig genoeg is voor een goed signaal op zolder, dacht ik aan het volgende:

Op het moment heb ik op zolder een switch staan die ik gebruik om een verbinding op te splitsen naar een printer, desktop-pc en een servertje.

Mijn idee was om deze switch te verwijderen en te vervangen door een "oud" nu nog werkeloos draadloos routertje.
De hoofdkabel vanaf de router op de begane grond dacht ik dan op de wan poort aan te sluiten en de overige op de lan poorten.

Kan dit werken??
Wat zijn mogelijke problemen?

Laatst bewerkt:
Zou kunnen werken maar wel:

Het de kabel wel ook in een LAN poort inpluggen, niet in de WAN
En DHCP in de router uitschakelen

Maar eh.... waarom zou je de switch vervangen door een router?

Zou kunnen werken maar wel:

Het de kabel wel ook in een LAN poort inpluggen, niet in de WAN
En DHCP in de router uitschakelen

Maar eh.... waarom zou je de switch vervangen door een router?

1) Zodat ik een knap draadloos signaal op zolder krijg.
2) Als ik met de router hetzelfde kan bereiken als met de switch, scheelt dat weer in kastjes, draden etc. Blijft het overzichtelijker.

Ik ga er even mee stoeien, bedankt.

In principe werkt het nu, maar krijg op het moment alleen nog even geen verbinding met de setuppagina van de router op zolder. Hierdoor kan ik nog even geen beveiliging instellen op de draadloze verbinding. Nog fff verder stoeien dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan